Rodinná šperkařská firma Belda představuje nové logo

Nové logo je jednoduché a nadčasové. „Vsadili jsme na styl, který bude vyjadřovat jistou solidnost a zároveň bude mít současnou a svěží podobu. Se studiem Najbrt jsme našli společnou řeč a z nového loga jsme nadšeni. Původní logo pro nás bylo lehce zavádějící i díky názvu Beldafactory. Ten jsme zkrátili na Belda, protože v naší malé dílně se zabýváme hlavně exkluzivní ruční výrobou šperku. Slovo factory poukazuje spíše na sériovou výrobu, kterou nenabízíme,“ vysvětluje Jiří Belda.

Pražský obchod Belda v Mikulandské ulici, který provozuje rodina šperkařů Beldových, letos slaví kulatých 20 let od svého otevření. Firma se zabývá šperkem už od roku 1915, kdy Ladislav Belda začal vyrábět umělé perly. V té době také použil pro logo perokresbu mušle s perlou. Pokračovatelé rodinné tradice pracují s perlami, dnes už jen s těmi pravými, i nadále. Rozhodli se proto k výročí otevření obchodu navázat na tradici a vrátit se k původní podobě loga i vizuálního stylu vůbec. Kompletní redesign pro ně navrhlo studio Najbrt.

Spolu s logem vznikla i nová kolekce šperků, která vychází ze stejného motivu – mušle a perly v ní. „Vytvořili jsme několik typů mušlí, jejichž podobu jsme zpracovali do několika návrhů různých šperků, závěsů, náušnic nebo broží. Nová kolekce šperků je ze stříbra a perel, takže přímo odkazuje na naši rodinnou tradici. I proto jsme kolekci nazvali jednoduše Č.20,“ doplňuje Viktorie Beldová. Novou kolekci mohli vidět návštěvníci letošního Designbloku v Praze. Další kolekce letošního roku, která je určena pro denní nošení a byla také k vidění na Designbloku, se jmenuje Simple a je v prodeji od letošního léta.