Jak opravdu ušetřit za módu a doplňky prodávané ve slevě?

Módní inspirátor Modio.cz zpracovává každý den miliony produktů ze stovek největších tuzemských e-shopů a kamenných obchodů a díky nové unikátní funkci „Opravdové slevy“ doporučuje ty skutečné, které se v průměru pohybují okolo 40 %. Web se tímto krokem snaží eliminovat nekalé praktiky prodejců s módou a módními doplňky, kteří lákají zákazníky na falešné slevy. Letos se vyplatilo sledovat výprodeje prémiových značek, které zlevnily zboží i na polovinu, tedy o desítky tisíc korun.

„Aby se produkt dostal až do výběru sekce Opravdové slevy musí být cena alespoň o třicet procent nižší, než za kterou se produkt prodával poslední dva měsíce. Pokud tedy došlo ke skokovému navýšení ceny následované opětovným snížením, nabídka se do této sekce nedostane, říká Renata Adámková, produktová manažerka Modio.cz

Jak ukazuje analýza Modio.cz, lidé letos před Vánoci ušetřili nejvíce za zimní oblečení. Mezi nejprodávanější produkty v prosinci 2019 patřily metalické dámské zimní bundy nebo luxusní pánské hodinky a značkám v oblíbenosti kraluje Tommy Hilfiger.

E-shopy letos zlevnily luxusní značky velmi štědře

Až 20 000 korun mohli lidé také v předvánočním čase ušetřit při nákupu limitované edice mechanických švýcarských hodinek Tissot Heritage Navigator, které prodával e-shop Mall.cz ve slevě za 19 900 Kč. Běžná cena hodinek je 39 920 Kč a nejnižší cena na českém internetu byla 32 621 Kč. O polovinu zlevnila například také bunda Versace  Jeans Couture z 30 941 Kč na 15 431 Kč.

 „ky našemu unikátnímu algoritmu denně projdeme miliony položek ze stovek e-shopů s módou. Z dat prodejců vidíme, že průměrně 110 000 produktů z celkového počtu několika milionů je každý den ve slevě. Skutečnost je ale taková, že díky různým machinacích s cenou se reálná sleva týká jen 10 % ze zmíněných 110 000 produktů. Tedy kolem 10 000 produktů,“ upřesňuje Adámková.

Jak vypadá falešná sleva v praxi

Dámská bunda Alpine Pro stála u nejmenovaného prodejce 11. listopadu 2 599 Kč, prodejce ji 21. listopadu zdražil na 3 499 Kč, aby ji 24. listopadu opět zlevnil na původních 2 599 Kč. Výsledná cena je tedy stejná jako na začátku, ale u cenovky se vyjímá nápis „Sleva 30 %“. Totéž se opakovalo 26. listopadu, kdy bunda opět zdražila na 3 499 Kč, aby byla 30. listopadu opět zlevněna na 2 599 Kč. Tedy stejný trik dvakrát za jediný měsíc.

Napsat komentář