Zalando se nezdá, ale vůči udržitelnosti postupuje mílovými kroky

Módní e-shop Zalando, který v minulém roce expandoval do České republiky podobně jako About You zaujímá chvályhodnou strategii. Zatímco se mnohým zpočátku zdálo, že se jen stěží najdou rozdíly mezi oběma e-shopy, které přišly konkurovat zavedenému českému Zootu a polskému Answear, ukázalo se, že opak je pravdou. Zalando se připravuje na velkou událost. Do roku 2020 se plánuje stát přední nákupní online destinací s udržitelnou módou.

E-shop s módou Zalando nabízí v rámci filtru oblečení také kolonku Udržitelnost. Po jejím zakliknutí se zákazníkům zobrazí pouze produkty, které byly vyrobeny z materiálů, které byly získávány etickou cestou a mají menší dopad na životní prostředí. Patří sem většinou Tencel, plátno, konopí, recyklované materiály nebo bavlna z iniciativy Better Cotton Initiative. Rozšiřuje tím svou zákaznickou sekci o velmi důležitý fragment dříve, než k tomu dojdou i konkurenční subjekty.

Co si přesně představit pod produkty, které spadají na Zalando pod označení Udržitelnost?

Cílem Zalando je stát se do roku 2020 přední nákupní online destinací pro udržitelnou módu. V současné době nabízíme více než 11 000 produktů, která splňují přísná nadstandardní kritéria a mají např. certifikaci GOTS (Global Organic Textile Standard). Tyto produkty pro orientaci našich zákazníků označujeme. Pro veškerý sortiment jsme také stanovili minimální bezpečnostní požadavky a etické normy. Momentálně testujeme, jaké způsoby navigace o udržitelnosti jsou pro naše zákazníky nejcennější,“ říká zastoupení e-shopu.

Sortiment udržitelné módy si přeje Zalando do roku 2020 ještě zvýšit, jedná se nicméně o dlouhou cestu. Jisté však je, že se blýská na časy, kdy zájemci o ekologičtější variantu oblékání nebudou muset vyhledávat speciální e-shopy a butiky, ale vyberou si i u velkých online prodejců.

Napsat komentář