Znovu plnitelné obaly – šance pro kosmetické značky do budoucna

Redukování plastů, nahrazování nerecyklovatelných materiálů pro obaly za ty recyklovatelné. Kosmetický průmysl se konečně probudil a začal jednat. Iniciativa snížit odpad, se mu upřít nedá. Dalším bodem programu, který řada známých značek nastolila, je znovu použitelné balení. Až vám příště dojde šampón, místo abyste lahev hodili do koše, stavíte se cestou z práce v kadeřnictví, kde vám ji doplní. Bude to fungovat?

Lahev od šampónu, která vydrží

Stejně jako jsme si po pár letech zvykli nosit na denní nákupy vlastní tašku, můžeme si časem zvyknout, že si pro nové kosmetické produkty budeme chodit s jejich starými obaly. Variantu plnění obalů již testuje několik značek včetně L’Occitane nebo Olay. Kosmetický průmysl přichází se snahou eliminovat jednorázové obaly na úplné minimum. Některé společnosti přecházejí od plastových kelímků na krémy zpět ke skleněným. Sklo totiž na rozdíl od plastu jde recyklovat téměř vždy. I šampóny se přesouvají do skla.

Není to zadarmo

Už jsme si několikrát ověřili, že šetření naší planety zasahuje také do našich peněženek. Tentokrát se však náš ústupek nebude týkat financí. Aby mohly fungovat kosmetické značky na principu naplňování starých obalů novými produkty, musí s nimi spolupracovat i zákazníci. Chce to trochu úsilí na obou stranách. Značka Olay od Protect & Gamble začíná pouze s jedním produktem. Pokud se nápad osvědčí a bude fungovat, bude pokračovat s přidáváním dalších produktů. „Tento testovací produkt nám pomůže se dozvědět, jak se lidem nápad znovu použivatelných obalů líbí a jestli je balení intuitivní a dobře se používá. Cítíme, že máme jedinečnou možnost ovlivnit způsob, jakým lidé nakupují kosmetické produkty,“ říká ředitelka komunikace P&G Anitra Marsh.

Kdo se do toho pustil?

Značka Olay přichází s oblíbeným Regeneresit Whip hydratačním přípravkem nově v podobě pouze náhradní vnitřní náplně, která pasuje do skleněného kelímku.

Ekologické vůně Le Labo je možné znovu naplnit přímo v obchodě s 20% slevou. Jejich balení neobsahuje vůbec žádné plasty.

MAC nabízí oční stíny, rtěnky, pudry, tvářenky i rozjasňovače v podobě náhradních náplní už roky. Ti, kteří nemají zájem o doplnění, mohou využít možnost odnést šest obalů do prodejny na recyklaci a výměnou obdržet zadarmo rtěnku.

Lush se snaží odstranit obaly úplně a produkty předělává do bezobalové podoby. U některých to ale nejde. Jeho strategie je podobná jako značky MAC – za pět černých vymytých kelímků od jejich produktů poskytnou na prodejně pleťovou masku zdarma. Kelímky společnost následně znovu plní.

Náhradní náplně L’Occitane obsahují oproti klasickému balení o 90 % méně obalového materiálu. Za rok 2017 se ve skutečnosti jednalo o ušetření 124 tun materiálu díky používání náhradních náplní. Ty jsou dostupné pro produkty z péče o tělo, vlasy, ruce a z koupelové sekce. Zákazníky těší i nižší částkou než produkty v původním obalu.

L’Oréal Professionnel Source Essentielle je řada šampónů z přírodních ingrediencí, kterou lze až třikrát znovu naplnit v salónu. Následně mohou být plastové lahve recyklovány.

I mnoho výrobků luxusní značky Rituals přichází s variantou náhradní náplně. Ty používají jen minimum materiálu. Společnost se nechává slyšet, že nákupem jedné náhradní náplně se šetří až 70 procent CO2 emisí, 65 procent energií a 45 % potřebné vody. To za to stojí, co myslíte?

Napsat komentář