Budoucnost sportovní módy? Hledejte ji v kancelářích

Jak sportovní oblečení, tak lifestylové oděvy inspirované sportswearem, obě odvětví módního průmyslu stoupají na křivce celosvětových prodejů strmě nahoru. I v budoucnu budou mít dostatek pozornosti. Přesunout se totiž mohou také do outfitů, které oblékáme do zaměstnání.

Stoupající zájem

Podle dat, které od Lyst data získal server Vogue Business, vzrostlo vyhledávání tzv. athleisure oděvů na online vyhledávačích za první čtvrtletí roku 2019 v porovnání s loňským rokem o 130 procent! Samotné sportovní oblečení vzrostlo o 21 procent. Jako athleisure se považují kusy oblečení a doplňků, které původně sloužily výhradně na sport, dnes se ale nosí do jiného prostředí včetně škol či práce. Řadí se sem například legíny, tenisky, jógové kalhoty nebo kraťasy. Myšlenkou athleisure je dle anglické Wikipedie dostat původem sportovní kusy oblečení pryč z fitness centre a hřišť tak, aby se staly větší součástí našich každodenních šatníků. Jako trend bylo athleisure zaznamenáno zhruba před pěti lety. Dnes má hodnotu 167 miliardy dolarů.

Trh dosáhl nasycení

Trh se sportovními i athleisure oděvy je nasycen. Současně má před sebou slibnou budoucnost. Značky ale musí hledat nové cesty, jak zaujmout potenciální zákazníky z jiných cílových skupin. Jednou z cest je, aby se athleisure oblečení začalo nosit také do zaměstnání. Lifestylovému oblečení s nádechem sportovního stylu se postupně daří proniknout do myšlení lidí i jako pohodlný stylový oděv, ve kterém nemusí sportovat. „Athleisure se dostalo do nastavení mysli nesportovců. Lidé, kteří nechtějí cvičit jógu, přesto mají touhu se cítit pohodlně v kvalitním a komfortním produktu jako jsou jógové kalhoty,“ říká Marshal Cohen, poradce NPD.

Trend athleisure u konce

Statistika Vogue Business navíc říká, že pětina Američanů si kupuje sportovní oblečení a přitom vůbec necvičí. Sportovní oblečení už se nedá nazývat módním trendem. Podobně jako denim byl kdysi trend, ale dnes je běžnou součástí módního průmyslu, i athleisure se postupně začleňuje a nádech trendovosti a pomíjivosti z něj vyprchává.

Napsat komentář