Promarnila své šance, teď jí klesají tržby – Victoria’s Secret prožívá krizi

Jedna z největších, nejoblíbenějších a nejobdivovanějších – taková byla značka Victoria’s Secret. Její přehlídky znamenaly pro milovnice módy přelomový okamžik roku, modelka, která se stala jejím andílkem, se už nemusela bát o svou kariéru. Jenže zdá se, že americkému gigantovi tak trochu ujel vlak. A že dohánět ho bude už jen těžko.

Slávu si značka vybudovala na abnormálně štíhlých modelkách, které se ale na jejích velkolepých módních show předváděly s plnými podprsenkami. Jako symbol krásy značka udávala vysokou ženu na více jak deseticentimetrových podpatcích, s dokonale opálenou pokožkou, výrazným makeupem, úzkým pasem, bez gramu tuku. Kromě luxusního prádla, jehož cena se někdy šplhá až nepochopitelně vysoko, ji na mole zdobila velká andělská křídla a vlasy do poloviny zad natočené do objemných vln.

Jenže v době, kdy společností cloumá vlna #MeToo, ženy se odmítají dál stydět za pomerančovou kůru na stehnech a trendy vrací na scénu zpět tenké látkové braletky, společnost založená na bezchybných panenkách s vosím pasem a nepohodlných double push-up podprsenkách, je předurčená k propadu. Až na to, kdyby…

Jak nedojít do záhuby

Kdyby se chytila některé z příležitostí, které se nabízely. Za takového předpokladu nemusela americká značka Victoria’s Secret naprosto zaspat dobu. Teď působí jako naivní solitér, který si dál žije ve své skleněné bublině a nereaguje na okolní dění. Možná jde o úmysl. Třeba manažeři značky očekávají, že braletky pominou a do pár let se opět budou ve velkém skupovat push-up střihy. Že ženy se opět začnou schovávat a tajit, že také mají několik strií, že se jim na břiše nerýsuje obrysy svalů. Nebo třeba ne. A změna bude muset přijít.

Prokazatelné důkazy

O ztrátovém období značka hovoří jasně čísla a její činy. V roce 2019 byla například zrušená dříve tolik obdivovaná televizní módní show. Uzavřeno bylo několik poboček. Hodnota skladového zboží spadla na jednu čtvrtinu hodnoty z roku 2015. To všechno společnost potkává a přitom nemuselo. Victoria’s Secret celé roky ignorovala přání svých zákaznic, které dokonce sepisovaly petice, aby značka přidala prádlo ve větších velikostech nebo zohlednila ženy po rakovině prsu. Z požadavků zákaznic vycházelo, že komfort a správný střih patří mezi jejich hlavní priority.

Namísto toho společnost, která je přezdívaná za nejvíce sexy značku světa, pokračovala ve výrobě nepohodlných push-up podprsenek v příliš malých velikostech. Soustředila se raději na to, aby potěšila muže pohledem na ženu, než aby se ženy těšily samy z nošení jejího prádla.

I přesto Victoria’s Secret stále vlastní 50 procent amerického trhu s dámským spodním prádlem. Nicméně je příkladem upadající firmy v odvětví, které mezitím roste.

Možná je na čase konečně změnit filosofii spodního prádla. Zbořit mýtus, že dámské spodní prádlo má sloužit pro pohled muže. Pak se značkám i ženám uleví.

Napsat komentář