Burberry prochází evolucí, kreativní ředitel posiluje příběh, zdůrazňuje jméno zakladatele

Známe celou řadu módních domů, u kterých si okamžitě vybavíme celá jména jejich zakladatelů. Christian DIOR, Coco CHANEL, Elie SAAB, Tommy HILFIGER. Ale co Burberry? Vybavíte si na první dobrou křestní jméno muže, který tuto značku před více jak sto padesáti lety založil? A když už jsme u toho… Ví se vůbec všeobecně, že to byl muž?

Někteří návrháři se rozhodnou značku pojmenovat celým svým jménem, jiní využijí jen část. Jenže pokud po jejich odchodu management značky nepracuje s příběhem a nemluví o zakladateli, v myslích lidí jednoduše vymizí. Podobný příklad potkal značku, kterou kdysi založil Thomas Burberry.

Zpět k začátkům

Kreativní ředitel Burberry Riccardo Tisci vrací jméno zakladatele – Thomas zpět na scénu. „V archivech jsem našel Thomasovo staré kresby včetně jeho iniciál. Pomyslel jsem si, že je to zajímavý nápad a že bychom jím mohli začít novou éru značky.“ Nová idea byla na světě. Riccardo Tisci představil původní iniciály T.B. v lehce zmodernizované podobě.

Silný příběh

Monogram T.B. se začal objevovat u značky již v průběhu loňského léta. Někteří fanoušci značky dokonce předpokládali, že přidané T má symbolizovat příjmení aktuálního kreativního ředitele. Šlo však pouze o zajímavou náhodu. Riccardo Tisci je přesvědčen, že značka potřebuje silný příběh a i to je důvod, proč začal důkladně procházet veškeré dostupné informace a skládat dohromady novou filosofii Burberry na odkaze jejího zakladatele. „V archivu jsem zjistil, že Burberry zdaleka není jen trenčkot a kostka. Za obojím byl jeden muž. S postupem času se chci do archivu ponořit víc a ukázat lidem historii. Jsem totiž přesvědčen, že historii Thomase Burberry je poměrně zajímavá. Byl odvážný, riskoval. A v momentě, kdy se utápíme v moderní době plné počítačů a telefonů, polidštění módního domu Burberry vnímám jako nesmírně důležité,“ vysvětlil Riccardo Tisci.

Součástí slibovaného polidštění je také spojení Burberry s konkrétní tváří. Tou se zřejmě stala topmodelka Gigi Hadid, která se za posledních několik měsíců objevila v celé řadě Burberry kampaní.

Napsat komentář