H&M teď informuje o továrnách, ze kterých oblečení pochází

Módní řetězec H&M ještě donedávna působil spíše dojmem, že jeho zájem o udržitelnost je založen především na poptávce klientely. Rok 2019 se zdá, že tyto domněnky vyvrací. Společnost Hennes & Mauritz pokročila ke krokům, které jsou v jejím globálním působením ojedinělé a chvályhodné zároveň. U svých produktů teď nabízí přehled, z jaké továrny pochází. A slibuje, že do roku 2030 bude používat pouze recyklované materiály.

Řetězec H&M po dlouhých letech přidal do českého webového rozhraní informace o udržitelnosti a procesu výroby svého oblečení. Na sekci je možné se prokliknout z banneru na hlavní stránce pod názvem Udržitelnost výrobku. Formou otázek a odpovědí na ní seznamuje zákazníky se svým myšlením ohledně udržitelné módy. Jako velmi důležitý aspekt, který H&M k této problematice řadí, je také transparentnost. Proto se společnost rozhodla informovat zákazníky o dodavatelích a továrnách, které se na vzniku oblečení, doplňků a obuvi podíleli.

Použitý materiál i země původu

Dnes už díky inovacím nabídne společnost zákazníkovi kompletní informace o tom, z jakých materiálů je oblečení vyrobené, v jaké zemi a z jaké konkrétní továrny. U továren uvádí i počet zaměstnanců. Na e-shopu tuto sekci najdete pod fotkami konkrétního produktu, v kamenném obchodě je možné naskenovat čárový kód do aplikace H&M a informace se dozvíte také.

Byť jsou snahy společnosti o transparentnost i udržitelnost nepopiratelné, stále mají řadu nedostatků. Například webové informace sice jsou z větší části přeložené do češtiny, některé otázky ale zůstávají v angličtině. A i české odpovědi přesměrovávají na anglickou subdoménu.

Napsat komentář