Jaké kosmetice opravdu věřit, že je přírodní?

Do stejných šlépějích, kterými kráčí módní průmysl, se postupně přidává také ten kosmetický. Spotřebitelé se začínají zajímat o složení produktů a jejich původ. Ruku v ruce s tím se také zvyšuje počet značek, které slibují přírodní, organické a bio produkty. Jenže pozor na greenwashing- jako přírodní může být totiž označen i produkt s pouhými pár procenty přírodních složek.

Co pro vás znamená přírodní kosmetický produkt? Recyklovaný obal? Kresby květin na obale? Vůně bylinek? Kokosový olej ve složení?

A nebo je pro vás přírodní produkt takový, který kromě recyklovaného a recyklovatelného obalu nabízí také vysoké procento přírodních složek? Potom pozor na pojmy. Naučte se rozeznávat, jaké produkty jsou přírodní podle vás a jaké podle výrobců.

Hledejte COSMOS

Jak jsme naznačili už na začátku, legislativní reality hovoří jasně. Jakmile má v sobě produkt jedno procento přírodních látek, může být označený za organický. To i přesto, že zbývajících 99 procent je chemických. Standardem, od kterého se můžete odrazit je COSMOS – globální certifikace organického produktu. Výrobek, který ji získá, musí mít ve svém obsahu více jak 95 % látek přírodního původu. Jde tedy o ukazatel, který jasně říká, co od takového produktu můžete čekat. A jak moc je přírodní. Certifikaci získala nedávno například značka Garnier pro jednu ze svých kosmetických řad. Trvalo ji to deset let! COSMOS totiž není jen o ingrediencích produktu, ale také o filosofii celé značky, jejích farmách, spolupracovnících a vizích do budoucna.

Jaké všechny produkty jsou s COSMOS certifikací dostupné najdete v jejich pravidelně aktualizovaném seznamu.

Porozumějte ingrediencím

Abyste lépe pochopili kosmetické složení, nastudujte si alespoň základní nejčastěji využívané ingredience. A to z obou stran spektra – ty vhodné i ty nejvíce chemické a škodlivé.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *