Tommy Hilfiger zažívá nebývalý úspěch – co za ním stojí?

Značka Tommy Hilfiger si prochází zdárným obdobím. Mimo jiné se rozhodla investovat nemalé peníze do technologií a nebála se pozměnit strategii vstříc požadavkům nové doby a náladě ve společnosti. Její výkonný ředitel Daniel Grieder popsal pro magazín Vogue Business kroky, které společnost podnikla. A které s velkou pravděpodobností vedly k úspěchu.

Značka zažívá úspěch. Její čisté tržby se od roku 2015 z 3,3 miliardy dolarů přehouply na 4,2 miliardy v roce 2018. I mateřská společnost PVH, pod níž Tommy Hilfiger spadá, před nedávnem předpověděla, že její příjmy budou v roce 2019 vyšší, než bylo očekáváno. A to díky zvýšené poptávce po největším jejím hráči – Tommym Hilfigeru.

Data a technologie

Značka Tommy Hilfiger zvyšovala své investice do technologií ročně průměrně o deset až patnáct procent už od roku 2015. Díky novým lepším technologiím se jí povedlo, na rozdíl od celé řady dalších značek,udržet model See now, buy now. Technologie dopomhly k rychlejšímu přenosu dat od míst prodeje k vedení a také zvýšily jejich přesnost a relevanci.

Druhým klíčovým technologickým počinem se stal digitální showroom. Už nadále není třeba, aby byly vyvzorkovány tisíce produktů a klienti si je prohlíželi v kamenném showroomu. V nové podobě showroomu dostanou klienti interaktivní tabuli s modely a vzorník látek do ruky. Čímž se výrazně sníží náklady každou sezónu. Svůj koncept digitálního showroomu začne v nadcházejících měsících značka nabízet i konkurentům.

Repositioning

Druhým velmi důležitým krokem byl reposition značky. Podle průzkumů i nálad ve společnosti vyšlo najevo, že lidé preferují uvědomělé značky, které se snaží snižovat svůj dopad na životní prostředí. Jedním z vlajkových produktů, které by měly novou cestu značky zákazníkům demonstrovat, jsou džíny ze 100% recyklované bavlny. Pro porovnání – obdobné džíny z H&M mají obsah recyklované bavlny jen okolo dvaceti procent.

Nové řady

Značka dlouhé roky benefitovala z nostalgie mileniálů pro osmdesátky a devadesátky, ale ta se pomalu rozplynula a byl čas jít dál. Proto se Tommy Hilfiger rozhodl zařadit mezi své kolekce i řadu sportovního oblečení pod názvem Tommy Sport. Nová kolekce je již teď k dostání i v České republice na e-shopech Zalando a AboutYou.

Další novou řadou, kterou značka přidala do svého sortimentu, je oblečení pro tělesně handicapované. Zatím bylo dostupné pouze ve Spojených státech, ale Hilfiger se nechal slyšet, že bude rozšířeno také do Asie a Evropy.

Napsat komentář