Štětce na makeup stagnují, jak značky vyrovnávají propad tržeb?

Po dlouhých letech, kdy se makeupovým štětcům dařilo, přišlo horší období. Zatímco ještě před pár lety na lidi z každé strany působila youtuberka nebo influencer s myšlenkou, že bez deseti speciálních štětců se ranní líčící rutina rozhodně obejít nemůže, dnes se o nich zmíní málokdo. Makeupové štětce jednoduše zažívají útlum. A značkám, jejichž profit stojí právě na jejich prodeji, výrazně klesají tržby. Jakou cestou se vydaly, aby propad vyrovnaly? Všechny karty vsadily na kreativitu a rychlost.

Za velké změny v prodeji mohou influenceři. Zatímco před několika lety se z konturování a rozjasňování obličeje staly nezbytné součásti každého, kdo se líčí, dnes se hlavní vlna pomalu přesouvá z líčení ke skincare. Potvrzuje to viceprezidentka Sephora: „Viděli jsme opravdu obrovskou akceleraci v příjmech ze sekce líčení a štětce tuto křivku následovaly také. Když rozjasňování před lety zažívalo svůj vrchol, náš štětec na něj se stal jedničkou v prodejích přes noc.“ Prodeje pomocníků na líčení klesly na prodejích v minulém roce v Americe o 6 procent.

Rychlost a kreativita jako cesta

Makeupové značky vyrábějící štětce se rozhodly, že je třeba redukovat čas strávený na vývoji štětce a pustit ho na trh co nejrychleji. Například známá štětcová velmoc Sigma vytvořila jeden ze svých nejprodávanějších modelů jen během několika málo měsíců. Vyvíjela ho v odpovědi na ústup trendu silně vykonturovaného obličeje na jemnější vzhled. Tomu přizpůsobila F80 Flat Top Kabuki. Vytvořila F80 Air. A povedlo se, nový model patří k desítce nejprodávanějších produktů.

Přesun ke skincare

Byť máme štětce prvoplánově zakódované jako pomocníky na nanášení podkladu, pudru, očních stínů nebo tvářenky, influenceři čím dál častěji ukazují, že je lze využívat také k aplikaci pečujících přípravků. Štětce využívají pro aplikace pleťových masek nebo hutných krémů. I na to musí značky odpovídat. Sigma v roce 2018 uvedla do prodeje sadu štětců právě pro aplikaci pečujících přípravků. Sephora ten samý rok vydala štětce s obsahem kolagenu nebo minerálních látek, díky kterým potěšila všechny, kteří si potrpí na pečujících a čistících účincích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *