Co dokáže vyhledávání na Googlu prozradit o trendech?

Online médium Vogue Business vyzpovídalo dva přední analytiky z Googlu. Ti prozradili, jak si mohou značky a firmy pomocí výsledků vyhledávání odpovědět na mnoho otázek ohledně vývoje trhu a módních trendů. Z pouhého vyhledávání na Googlu je navíc možné poznat nákupní stereotypy zákazníků, a tím je využít ve svůj profit.

Když čím víc, neznamená tím líp

Bývalí analytici Googlu dnes pomocí něj ve své vlastní firmě zjišťují trendy do budoucnosti a vytváří reporty, z nichž jsou tendence módy i kosmetiky jasně patrné. Jako první však zmiňují, že společnost by se na data neměla příliš upínat, a ne vždy platí, že čím více dat má, tím je to pro ní lepší. Jako příklad uvádí skutečnost, že data někdy mohou zkreslovat. Za poslední rok totiž kleslo vyhledávání informací na Googlu na téma obočí o 18 procent. Analytici však zdůrazňují, že to vůbec neznamená, že lidé se již o daný segment nezajímají.

Jak tedy poznat, kdy je vyhledávání na Googlu relevantní?

Je třeba zjistit, v jaké fázi se daný trend nachází. Rozlišují se základní čtyři.

  • Povědomí

Úplně první segment, v němž se dané Google vyhledávání může nacházet. Výsledky vyhledávání jsou sice nízké, ale prudce stoupají. To znamená, že lidé o daném produktu nebo trendu slyšeli, ale zatím neví, co znamená. Musí si to tedy vyhledávat. Jedná se o fázi, v níž riskující firmy s velkým rozpočtem začínají zvažovat zařazení produktu do svého sortimentu. Může se jednat třeba o inovativní látku v kosmetice nebo popularizovaný materiál na výrobu oděvů. Firmy, které už se danému odvětví věnují, by se měly snažit prohloubit lidem jejich znalosti a vést je zdárně k dalšímu kroku.

  • Vzdělávání

Jedná se o fázi, ve které je již jasné, že se objevuje nový trend a ten sílí. Značky se tedy snaží z něj něco vyprofitovat, věnovat se mu a zařadit do svého spektra služeb. Ideální volbou v této fázi, je vzdělávání lidí. Tedy začít například produkovat naučené a how-to články, které se budou ve vyhledávání dobře indexovat a stále jsou tím primárním, co lidé chtějí. Dozvědět se o nové tendenci, co je zač. Proto analytici doporučují zařadit obsahový marketing na téma dané novinky. Je dobré se v tomto okamžiku lidem zapsat jako někdo, kdo tomu rozumí – jako expert.

  • Porovnávání

Z lidí zajímajících se o trend se stali potenciální zákazníci. Už vědí, co je nová látka v kosmetice zač nebo co čekat od nového inovativního materiálu v oblečení. Ve vyhledávání se tento krok pozná podle vysokého stagnujícího počtu dotazů nebo podle stále stoupající tendence. Teď je pro společnosti okamžik být viděn a vybočit z řady, aby k sobě přitáhly zákazníky a měly před konkurencí výhodu.   

  • Nákup

Poslední čtvrtá fáze označuje okamžik, kdy se z potenciálu stal opravdový trend a majoritní část lidí ho přijala. Na příkladu retinolu bývalí analytici Google ukazují, že se aktuálně nachází trend ve fázi, kdy není pro nové společnosti dobře přejímatelný. V segmentu retinolu se nachází asi třicet značek, které jsou již zavedené a mají své zákaznické základny. Nicméně stále platí, že zákazníci slyší na slevu, tudíž nějaká cesta pro nové firmy, jak se v této fázi do masového trendu zapojit, tu je.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *