Módní analýza amerických středoškoláků

Teenageři se změnili. Z vyšusovaných džín a ologovaných triček už vyrostli. Tedy obrazně. Značky, které měli dříve u dospívajících výsostné postavení, teď bojují o jejich pozornost. Patří sem třeba Hollister nebo Aeropostale, které přemýšlí, jak být pro mladé znovu relevantní. Přes obchodní centra ale jejich cesta nepovede.

Dospívající, kteří byli ještě před pěti až deseti lety zvyklí nakupovat u značek jako je Aeropostale, PacSun nebo AEO, už dospěli. Posunuli se tedy dál a našli si jiné značky, které jsou jim dnes blíže. „Původní značky si nadále asociují se svým dětstvím,“ říká pro Glossy Katherine Bailey, retail analytička z Edited.

Co nakupují mladí dnes?

Že značky jako Hollister nebo Aeropostale, které byly stěžejními obchody pro teenagery před deseti lety, jsou out, už víte. Aeropostale prodává dnes 93 % veškerého svého zboží ve slevách. Jaké obchodní domy s módou tedy preferují dnešní dospívající? Hádáte Nike nebo Adidas? Máte pravdu. Mezi ty nejoblíbenější dále podle ročního reportu Taking Stock With Teens survey patří Forever 21, H&M, Vans nebo Supreme.

Z obchodu do ecommerce

Změna, jíž si prochází celý maloobchod, se pochopitelně týká také dospívajících. Módu už nevyhledávají v kamenných obchodech, ale raději přes internet a mobilní aplikace. Tím se také mění situace pro samotné obchodníky. „Dřívější značky pro teenagery se musely velmi snažit, aby si vybudovaly svou komunitu zákazníků. Oproti tomu to mají dnešní fast-fashion mnohem jednodušší. Mají totiž silný dosah svých sociálních médií. Na druhou stranu dříve stačilo přijít s produktem, dnes je třeba budovat silnou brand image,“ říká Krista Corrigan z Edited.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *