Jak založit beauty značku do 40 miliónů korun

Vogue Business přinesl zajímavou analýzu, která napoví, jak se dá založit značka v kosmetickém průmyslu. Zahrnuje v sobě také různé okolnosti a služby, které je třeba zaplatit. Vše by se mělo vejít v přepočtu do 40 miliónů. Na co nezapomenout?

Mít vlastní značku kosmetických výrobků je nádherné, ale ne zrovna levné, snadné a rychlé. Kromě dobrého nápadu je třeba také počáteční kapitál. Jeho návratnost může trvat i několik let. Není to špatnou ideou, jednoduše nic není výdělečné od samého začátku. Podle Julie Fredrickson, která založila kosmetickou značku Stowaway Cosmetics je třeba na její rozjezd během 12 až 18 měsíců alespoň jeden a půl milionu dolarů. V přepočtu se tedy bavíme zhruba o čtyřiceti miliónech českých korun.

KOLIK CO STOJÍ?

$625 000 je třeba na výplaty – sem je třeba zahrnout každého, kdo se na tvorbě nové značky a výrobků podílí. Od grafického designéra webových stránek, po výrobní pracovníky až po zákaznický servis.

$250 000 na první nákupy kosmetických produktů – vyjde to zhruba na pět produktů.

$200 000 na provozní režii prvních roku

$50 000 na vytvoření vizuální identity značky – tedy jaké bude vaše logo, jaký budete používat font, barevné schéma, jak bude vypadat balení výrobků nebo etikety.

$50 000 padne na kreativní produkci – nafocení a natočení produktů, video tutoriály.

$50 000 na nalezení, vybavení a placení nájmu kanceláře

$50 000 zaplatíte za IT – do toho spadá i interní logistický systém nebo nastavení eshopu.

$50 000 naplnění regálů obchodů

$50 000 pro specialisty na e-commerce – ti pomohou s první realizací webových stránek.

ZATÍM CELKEM: $1 375 000 -> 31 miliónů korun

Jenže zatímco před desítkami let stačilo mít nápad a produkt, dnes je trh přesycený a aby váš inovativní a originální produkt vůbec někdo objevil, musíte zaplatit kvalitní marketing. Nechte si poradit, jaká strategie je pro vás ta nejlepší. Pro low-cost značku budou fungovat influenceři, pro high-end kosmetiku jděte raději trochu jinou cestou.

$120 000 pokryje PR

$200 000 na nakoupení médií – Google ads, vyhledávání, facebookové a instagramové reklamy.

$50 000 na giveaway a vzorky pro novináře

VÝSLEDNÁ ČÁSTKA: $1 375 000 + $370 000 = $1 745 000 -> 39 800 000 korun

Napsat komentář