H&M potřebuje lépe zpracovávat big data, najímá si odborníky

H&M si najímá společnost Cambridge Analytica, aby jí pomohla se získáváním a zpracováním dat zákazníků. Hlavním bodem spolupráce mají být big data a umělá inteligence. Módní řetězec si od toho slibuje lepší a efektivnější získávání i využívání údajů, které budou získány ze spotřebitelského chování. Kontroverzi vyvolává volba firmy Cambridge Analytica, která byla zodpovědná za únik osobních dat více jak 87 miliónů uživatelů Facebooku, ke kterému došlo v minulém roce. Ty následně použila pro manipulaci při politických kampaních. 

Snaha lépe analyzovat spotřebitelská data přichází po šestém čtvrtletí v řadě, kdy se společnosti H&M nedaří, jelikož ji kontinuálně padají tržby. Problémy s tržbami řetězec vidí jako důsledek zavádění nového logistického systému.

Přečtěte si více o problémech společnosti H&M.

Pro společnost H&M se jednalo o rok plný výzev. Ale i přes náročnou první polovinu, jsme v druhé části roku viděli znaky, že se naše úsilí vyplácí. Vylepšené kolekce budou generovat více prodejů za plnou cenu a i díky tomu jsme si dovolili jít do tak velké záležitosti, jakou je změna logistiky. Všechny naše kroky budou mít na zákazníky pozitivní vliv,“ nechal se slyšel hlavní ředitel H&M Karl-Johan Persson.

O tom, zda padla volba na společnost Cambridge Analytica správně vzhledem k její historii, se ale nevyjadřuje. H&M podepsalo kontrakt na poradenství s Christopherem Wyliem. Jeho hlavním cílem bude pomoci řetězci vylepšit své schopnosti v rámci poznatků z oblasti zákazníků, trhu i produktů. Zároveň bude podporovat vývoj etické umělé inteligence.

Napsat komentář