Co dělá ikonické produkty legendárními

Kabelka Birkin, parfém Chanel N°5 nebo šperk Tiffany. Módní i kosmetický svět zná celou řadu výrobků, které se od svého uvedení na trh těší velké oblibě. Existuje zaručená rada na vytvoření úspěšného produktu? Znají ikonické brandy know-how, o kterém se menším tvůrcům ani nezdá? Dá se vyvinout produkt s myšlenkou, že se z něj stane bestseller? Zamysleli jsme se nad tím, co legendární produkty spojuje a co by tím pádem mohlo být pojítkem k úspěšnosti a nadčasovosti. 

Univerzálnost

Stačí pár okamžiků zamyšlení se a okamžitě najdeme bod, v němž se většina legendárních produktů setkává. Jsou univerzální, nekřičí do světa značku ani nejdou ve šlépějích výrazných módních trendů. Ostatně Birkin kabelka je jednoduchá, kvalitní a natolik nadčasová, že s přibývajícím časem na hodnotě získává, rozhodně neztrácí. Ikonický parfém Chanel No°5 má sice jedinečnou, ale jemnou vůni, která se zalíbí mladším i staršími nehledě na kulturní zvyklosti. Šperky Tiffany & Co. jsou skvostné, barevně umírněné, bez výstřelků, prostě luxusní svou decentností.

Příběh

Jenže univerzální použití k nadčasovosti nestačí. Většinu legendárních produktů doprovází příběh, o kterém se píše a mluví. Příběh, kterému věříme, že je pravdivý. Protože věřit chceme. Birkin kabelka dostala své jméno po modelce Jane Birkin. Ta cestovala spolu s návrhářem Thierry Hermèsem letadlem, kde se jí její kabelka vysypala a ona začala nadávat, že zapínání na kabelkách nefunguje. Tak Thierryho napadlo navrhnout kabelku se zámečkem. Parfém Chanel dostal své označení 5 kvůli tomu, že byl pátým vzorkem v pořadí, který si nakonec Coco Chanel vybrala. A Tiffany & Co.? Značku natolik proslavil film Snídaně u Tiffanyho, že se mu lepšího příběhu a reklamy ani dostat nemohlo.

Kvalita. Univerzálnost. Příběh. Body, které produktu dopomohou k tomu, aby vydržel, nevyšel z módy a nestárnul. Jenže někdy je to o štěstí, načasování a době. I proto pochybujeme, že nějaká značka zná zaručené know-how na ikonický produkt. To už by to přeci dávno využila! Ikonickým se totiž produkt nerodí, ale stává. A na tom se podílíme my všichni.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *