Vlajkové obchody po světě ztrácí svůj význam

Pod tlakem měnícího se systému, na kterém módní průmysl funguje, jsou velké značky donuceny zavírat své vlajkové obchody. Butiky na velkých světových třídách jako Madison nebo Fifth Avenue přichází o lukrativní značky včetně Calvina Kleina, GAP nebo Ralpha Laurena. Problémy zaznamenávají také prodejny na Manhattanu. Klademe tedy do prostoru otázku, zda vlajkové obchody ještě mají svůj smysl nebo zda svůj význam definitivně ztrácejí? 

Co jsou vlastně vlajkové obchody?

Jedná se o prodejny značek, které jsou pro ně těmi nejdůležitějšími. Často se jako flagship store označuje vůbec první prodejna dané značky, nebo také ta největší či nejprogresivnější. Většinou najdeme vlajkové obchody na velkých nákupních třídách a v lukrativním nákupním prostředí obecně. Pro značku Burberry je to třeba rohový obchod na londýnské Regent street, pro Louis Vuitton obchod na Champs-Élysées. Podobně známé vlajkové obchody velkých módních značek však postupem času po celé zeměkouli zavírají.

Nízká návštěvnost nezaplatí vysoké nájemné

Vlajkové obchody na světových třídách stojí měsíčně obrovské částky. Ceny se pohybují okolo tisíců dolarů za metr čtvereční měsíčně, což i pro velké módní domy může znamenat podstatný výdaj. A zatímco dříve se do kamenných obchodů chodilo nakupovat, dnes slouží zejména jako tahoun na turisty, kteří si je projdou, ale peníze neutratí. Kamenné obchody navíc bojují s moderními způsoby prodejů, jako jsou e-shopy a outletová centra. Pravděpodobně hlavní chybou, jejíž vlivem musel Calvin Klein zavřít svou vlajkovou prodejnu na Manhattanu, bylo, že zákazníkům nenabídla nic navíc než jeho jiné prodejny. Držet si obchod, který je prodělečný a není ani jinak atraktivní, je nesmyslné.

Vlajkový obchod se musí odlišovat

Módní značky, kterým se daří držet výdělečné vlajkové obchody, musely změnit strategii. Z nich by si měly vzít příklad i ty společnosti, které balancují na hraně a zdá se, že budou muset také zavírat. V dnešní době již ve většině případů není možné odlišit vlajkový obchod produkty, proto je třeba nabídnout zákazníkům jedinečný personalizovaný zážitek. Povedlo se to například značce Converse, která ve své vlajkové prodejně nabízí možnost konfigurování vlastní bot. Progresivní obchod otevřel Nike, jehož funkce si můžete plně užít s aplikací v telefonu. Na Fifth Avenue nově otevřel svůj obchod i módní dům Chanel. Tomu se daří díky tomu, že stále zatvrzele odmítá prodávat online. Takže jedinou šancí koupit si něco od Chanel, je navštívit postaru kamennou prodejnu.

Přečtěte si o nové prodejně Nike.

Napsat komentář