Stagnuje zlatá éra influencerů?

Prosincový výzkum Glossy+ ukázal, že kosmetické a módní firmy s vkládáním financí do influncerů sice počítají, rády by je ale omezily. Více jak polovina chce poskytované zdroje snížit a pouhé 3 % chtějí navyšovat. Zdá se tak, že influenceři možná pocítí jistý rozdíl a jejich business projde stagnací, ne-li rovnou úpadkem. Reportu se účastnilo 149 výkonných ředitelů z fashion a beauty segmentu, ve kterých je influencing asi nejmarkantnější. 

Byť se může zdát, že influencer marketing je pro módní a kosmetické společnosti nevyhnutelnou a velmi důležitou oblastí, rok 2019 to možná změní. Výsledky Glosy+ reportu z prosince 2018 ukázaly, že 55 % ředitelů značek chce finanční vklad do influencerů snížit. 30 % ho plánuje ponechat stejný, tři procenta uvažují o navýšení a 12 % dotazovaný s influencery ani nepracuje.

Influencer marketing není univerzální cestou k úspěchu

Influencer marketing může být pro řadu firem těžce uchopitelným. Protože část společnosti má své oblíbené osobnosti, jimž důvěřuje a druhá část placenou reklamu přes influencery nemůže vystát. Druhým faktorem je potom rychlost doby. Influencer marketing je spolu s digitálním marketingem velmi rychle se měnícím odvětvím, které je třeba nepřetržitě sledovat, analyzovat a přizpůsobovat se mu. Spoluzakladatelka plavkové značky Summersalt Reshma Chamberlin v reportu také zdůrazňuje, že partnerství s influencerem nejlépe funguje, když je přirozené: „Nejlepší spolupráce je taková, kdy by daný influencer použil produkt i bez ní a značku má rád. Je také důležité, aby věděl, co jeho publikum chce vidět za obsah.

Glossy+ svým zjištěním otevírá prostor pro debatu, zda se opravdu největší potenciál influencerů vyčerpal a blíží se jejich konec. Nebo možná jen firmy přišly na to, jak s nimi efektivněji pracovat a proto už do nich nebudou muset vkládat tolik financí.

 

Údaje byly převzaty z oficiálního výzkumu Glossy+ Research Panel z prosince 2018.

Napsat komentář