Ve třetím čtvrtletí 2018 se H&M zvýšil počet neprodaného oblečení

Módní řetězec H&M pravidelně zveřejňuje svůj čtvrtletní report, ve kterém jsou dostupné veškeré informace o tom, jak se společnosti za uplynulé tři měsíce (ne)dařilo. Poslední dostupné údaje hovoří o třetím čtvrtletí roku 2018 a pro švédský řetězec jsou z pohledu prodaných kusů oblečení negativní. Neprodané zboží se oproti roku 2017 zvýšilo o 15 %. V prvním čtvrtletí navíc řetězec informoval, že jho tržby byly nejnižší za 16 let. Rok 2018 se tak zdá, že se do historie jedné z největších značek módy na světě zapíše poměrně nepříznivě.

Nárůst neprodaného zboží

Neprodané zboží, které má nyní H&M na skladě, dosahuje hodnoty 4,3 miliardy dolarů, což v přepočtu na koruny dělá zhruba 96 miliard. Jeho množství se oproti loňskému roku zvýšilo o 15 %. Špatné výsledky přinutily H&M, aby se ke své situaci vyjádřilo a převzalo zodpovědnost za neprodané oblečení. To se normálně pálí, za což jsou společnosti čím dál tím výrazněji kritizovány. Zástupci řetězce se nechali slyšet, že se pokusí snižovat ceny ve slevách ještě níž tak, aby se zboží prodalo co nejvíc. Zároveň se H&M bude soustředit spíše na online obchodování a lehce omezí expanzi kamenných prodejen.

Online obchodu se daří

Online nakupování i v obecně slabších měsících červenci, srpnu a září zaznamenalo u H&M dramatický nárůst o 32 % oproti stejnému období roku 2017. Celkové prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2018 oproti roku předchozímu vzrostly o devět procent. CEO Karl-Johan Persson však zmiňuje neuspokojivé výsledky v některých zemích, kde tržby klesly hromadně o 8 procent. Vidí je jako výsledek problémů, které se objevily během implementace nového logistického systému v USA, Belgii, Francii a Itálii.

Napsat komentář