Nike uvedl svou představu prodejny budoucnosti

Žádná vize, kterou by sportovní a lifestylová značka Nike brzy ráda uvedla ve skutečnost. Nová prodejna budoucnosti už existuje. V New Yorku otevřel Nike pobočku, která pracuje na principu dat a konečně se v ní stávají skutečností sny spousty obchodníků a hlavně zákazníků. Žádné nepříjemné pohledy prodavačů, žádné omezování toho, kolik zboží můžete vyzkoušet, žádné otravné prohledávání regálů. Vize budoucnosti nakupování módy se díky Nike zdá možnou, reálnou a brzy uskutečnitelnou. Snad.

New York se stal první místem na světě, kde se značka Nike rozhodla ukázat, jaké má plány do budoucna a jak by její prodejny mohly vypadat. Na podzim 2018 nově otevřená pobočka čítá šest pater a z pohledu společnosti Nike ideálně propojuje digitální technologie, které aplikuje na kamennou prodejnu.

Speedshop

Jedna z variant, jak by nakupování v budoucnosti mohlo vypadat. Jedná se o metodu, kde si formou online objednání nechá zákazník na prodejnu zaslat všechny možné barevné varianty, které mu budou připraveny do vlastní skříňky. Tu si odemkne formou mobilní aplikace. Vyzkouší si vše, co si objednal a produkt, který si chce koupit pouze zaplatí přes mobilní telefon. Tedy žádné fronty u pokladen.

QR kód se postará o zbytek

Nike využil QR kódů, aby svým zákazníkům ušetřil nepříjemné hledání vyhlédnutého oblečení na figuríně v prodejně. Když se zákazníkovi něco zalíbí, stačí naskenovat QR kód, na telefonu se mu zobrazí veškeré oblečení, které má figurína na sobě a on si jen vybere, co by si přál vyzkoušet a v jaké velikosti. Vybrané zboží donese personál do kabinky.

Telefon, aplikace, člen klubu

Aby veškeré moderní funkce obchodu fungovaly, je třeba být členem Nike klubu, mít chytrá telefon a na něm staženou mobilní aplikaci. Nike je považován za leadera v retailu, takže jeho vize může ovlivnit také velkou část jiných (nejen) módních značek. „Opravdu věříme tomu, že určujeme směr inovací budoucí podoby retailu. A tohle je náš největší a nejvíce interaktivní obchod,“ dodal Adam Sussman Chief Digital Officer značky Nike.

Napsat komentář