Nechte za sebe se zákazníky komunikovat chatbota

Doba, kdy musíte sedět u počítače a telefonu a odpovídat zákazníkům na jejich dotazy, se blíží ke konci. Posun technologií přináší moderní způsob, jak lidský faktor v konverzaci se zákazníky nahradit umělou inteligencí. Tou je chatbot. Umí zastat služby stylistů, vizážistů nebo GPS. Poradí vám, kde najdete nejbližší obchod a v kolik zavírá.

Chatbot je pomocník, který ale stále není samozřejmostí. Naprogramovaný robot, který dokáže vést jednoduchou komunikaci, odpovídat na dotazy a dokonce své zprávy dokáže personalizovat. Vítejte v době digitální.

Jak to funguje?

Chatbot je ve skutečnosti počítačový program, který umí vést zjednodušenou verzi běžné lidské komunikace. Jeho cílem je usnadnit práci firmám a získávání informací zákazníkům. Většinou ho společnosti používají pro zodpovídání nejběžnějších uživatelských dotazů. Mezi ty může patřit například postup při reklamování zboží, otevírací hodiny obchodu nebo otázka na dostupnost zboží. Podle průzkumu z roku 2016 Mobile Messaging totiž 66 % lidí využívá aplikace na posílání zpráv také pro kontaktování se se značkami nebo firmami. Chatovací boti toho však umí daleko víc. Mohou sloužit jako online vizážisté, stylisté nebo vás navést na správné místo podobně jako GPS.

Kdo chatbota používá?

Mezi prvními, kdo chatbota začali využívat, byla značka Tommy Hilfiger v roce 2016 na podporu společné kolekce s topmodelkou Gigi Hadid. Jejich chatbot je stále aktivní a jeho cílem je přivést potenciální zákazníky na webové stránky. Uživatel si může vybrat, zda má zájem o stylistické rady nebo třeba pohled do zákulisí. Značka se nechala slyšet, že právě díky chatovacímu botovi se jí povedlo efektivněji zaměřit na cílovou skupinu a souvisle ji nabízet relevantní obsah.

Rok 2016 byl ve znamení chatbotu také pro britský módní dům Burberry. Nejdříve nabízel pohled do zákulisí a posílal prostřednictvím Messengeru upozornění na nová videa nebo třeba přímý přenos módní přehlídky, později nabídl také spojení se zákaznickým servisem nebo vyhledání nejbližšího obchodu.

Velký potenciál

O potenciálu chatbotů není pochyb. Společnosti je teprve zařazují do svých marketingových nástrojů a učí se s nimi pracovat. V České republice je používá pouhý zlomek firem. Jejich doba na výsluní se tak teprve blíží. Podle Chatbot Report z roku 2017 společnosti Ubisend má zájem o novinky a obchodní nabídky prostřednictvím chatbotu 40 % lidí. A 35 % respondentů by si přálo, aby chatboty používalo více společností. Zároveň podstatná část z nich vidí firmy s chatboty jako inovativní, ale také méně osobní.

 

Anketa: Zvažujete zařazení chatbota do vašeho podnikání?

Nahrávání ... Nahrávání ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *