Česká republika se poprvé dostala do 20 nejdražších nákupních ulic světa

Hongkongská Causeway Bay po pěti letech vystřídala newyorskou Horní pátou avenue na pozici nejdražší nákupní ulice světa podle cen nájemného. Z České republiky tam spadají ulice Pařížská a Na Příkopě.

Každoroční zpráva Nejdražší nákupní ulice světa sleduje 446 nejvýznamnějších nákupních ulic po celém světě. Nejdražší z nich z hlediska nájemného v nemovitostech nejvyšší kategorie v celkem 65 zemích řadí na základě žebříčku Cushman & Wakefield.

Mezi nejdražší ulice České republiky patří ulice Na Příkopě a ulice Pařížská. Zatímco Pařížská je cílovou destinací luxusních značek, Na Příkopě je z hlediska turismu, frekvence procházejících a umístění v rámci historické Prahy významnější ulicí, jejichž cílová skupina je výrazně širší. Najdeme zde jak masové značky, tak i ty prémiové. Díky dobrým výsledkům stávajících nájemců a velkému zájmu světových značek v obou nákupních třídách nájmy meziročně vzrostly. Zlepšuje se také skladba nájemců. Mezi nejatraktivnější obchodní prostory patří rohové jednotky či ikonické prostory a nemovitosti s ideální retailovou plochou. Za pronájem takových prostor může vlastník požadovat prémiové nájemné, které dokonce přesahuje zmíněných 230 eur za m2Ulice Na Příkopě se umístila na 19. místě tabulky. 

Příliv značek do Pařížské

Pařížská letos zažila skvělý rok s přílivem řady nových značek. Své obchody tu nově otevřely Brunello Cucinelli, Hogan a Philipp Plein, Elisabetta Franchi a Furla. Maloobchod luxusu se dále rozšiřuje i do okolních ulic, kde například v přilehlé ulici Široká nedávno otevřela módní ikona luxusu Christian Louboutin. Jedná se o první obchod značky v regionu CEE. Nové značky zavítaly i do ulice Na Příkopě, jmenovitě Tous, Vapiano a Swarovski. Světová značka H&M v Myslbeku pak rozšířila a rekonstruovala své dosavadní prostory a vytvořila zde tzv. flagship prodejnu pro Českou republiku. Své dveře otevřel i nový Choco bar.

Nenaplněný potenciál ulice Na Příkopě

 „Ulici Na Příkopě už nyní vnímáme jako nejvýznamnější nákupní třídu v Česku díky její strategické poloze, dobře performujícím retailerům a frekvenci jak turistů, tak místních. Její potenciál je však zdaleka nevyčerpaný. V brzké době atraktivita celé oblasti dále vzroste v důsledku nových projektů, z nichž nejzásadnější je rekonstrukce Savarinu,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních nemovitostí ve střední a východní Evropě a dodává: „Do budoucna očekáváme zlepšování maloobchodního prostředí na Václavském náměstí a v okolí ulice Národní. Nejvýznamnější bude celková revitalizace spodní části Václavského náměstí, již zmiňovaný projekt Savarin, výstavba nové multifunkční budovy Václavské náměstí 47 s významnou retailovou plochou. Maloobchod podpoří také nedávno dokončená revitalizace Národního muzea, která je velmi zdařilá.“  

 

10 NEJDRAŽŠÍCH MALOOBCHODNÍCH LOKALIT PODLE ZEMÍ

(zdroj: Cushman & Wakefield)

Pořadí 2018 Pořadí 2017 Lokalita Město Země Nájemné USD/st2/rok
1 2 Causeway Bay (prodejny na hlavní ulici) Hongkong (ostrov) Hongkong * 2 671
2 1 Horní 5. avenue (49.–60. ulice) New York USA 2 250
3 3 New Bond Street Londýn Velká Británie 1 744
4 5 Avenue des Champs Élysées Paříž Francie 1 519
5 4 Via Montenapoleone Milán Itálie 1 466
6 6 Ginza Tokio Japonsko 1 219
7 7 Pitt Street Mall Sydney Austrálie 964
8 8 Myeongdong Soul Jižní Korea 908
9 9 Bahnhofstrasse Curych Švýcarsko 854
10 10 Kohlmarkt Vídeň Rakousko 515
*Hongkong je zvláštní administrativní oblast Číny

Jedničkou je Causeway Bay

V důsledku výrazného poklesu cen nájemného v New Yorku se Horní 5. avenue vrátila na druhou příčku ve světovém pořadí – průměrné nájemné zde dosahuje 2 250 dolarů za čtvereční stopu za rok oproti 3 000 dolarům v předchozím 12 měsíčním období. Hongkongská Causeway Bay se i navzdory mírnému propadu průměrných cen nájemného vyhoupla na první místo s 2 671 dolary za čtvereční stopu ročně. Třetí místo na žebříčku patří s 1 744 dolary za čtvereční stopu/rok londýnské New Bond Street, která je zároveň nejdražší lokalitou v Evropě a kde se ceny nájemného meziročně v podstatě nezměnily. To potvrzuje, že prodejci luxusního a špičkového zboží stále považují britskou metropoli za hlavní nákupní destinaci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *