Eventy, fashion shows a další formy prezentace v módním průmyslu

Tyto „ živé” formáty, stejně jako ty strukturální, procházejí v celém módním průmyslu výraznou transformací. V první řadě kvůli posunu samotné osy módního průmyslu, a sice její sezónnosti. Jde o nejmarkantnější zásah způsobený změnou pochodu prezentačního období.

Pokud je tomu tak právě u těch nejsilnějších influencerů (např. label Vêtements), má tato změna vliv na širokou škálu módních subjektů. Vêtements změnil své prezentační období z klasických Fashion Weeků březen/září na leden/červen, čili do období Pre-collections a Haute Couture, aby tak získal lepší časové postavení v plné nabídkové ceně v celoročním rozsahu.

Přehlídky už netáhnou?

Důležité je zmínit i formy provedení samotné prezentace. Čím dál více jednotlivých subjektů experimentuje s jinými, novými, alternativními formáty prezentace. Čili k samotným přehlídkám (módní hantýrkou nazvaným „chodičkám”), na které jsou spotřebitelé zvyklí, se přidávají fashion filmy jako formy prezentace celé kolekce. Zpopularizoval je zejména Gareth Pugh spolu s Ruth Hogben a produkčním SHOWstudiem.

Pak existují i netradiční formy set-designu (nejslavnější Alexandre de Betak), konceptuální prezentace (Cottweiler, A-Cold-Wall), formy tzv. launch parties (V-Files, téměř celá newyorská indie-fashion scéna) – konkrétně například  brunche a garden parties, dj-launch sessions, koncerty a pestré formy night-clubbing, do kterých se integrují samotné fashion produkty, až k fashion performance, v poslední době nejvíce diskutovanému a frekventovanému tématu z hlediska prezentace.

Chceme zážitek, volají mileniálové

K tomuto provedení se dostává stále větší množství módních návrhářů. Jde o jistý evoluční posun. Pochopitelně k němu dochází zejména z důvodu poptávky po obrovské míře zážitku-prožitku (experience marketing/live marketing) zejména u nastupující generace Millennials. A právě percepce prezentace módní značky jako zážitku-výkonu-performance modelů či samotných designérů (v ideální podobě i samotných účastníků) je následně brána jako mnohem uvěřitelnější, autentičtější a hodnotnější.

Za nejunikátnější příklad fashion performance z poslední doby z hlediska výrazného progresu celého formátu a způsobu provedení lze označit prezentaci Diesel Red-Tag Linie Guest designované Shan Oliverem, která obsahovala netradiční kompozici modelů, situovaných ve zvláštních polohách, oblečených do sbírky na šikmé kruhové plošině v netradičním osvětlení za zvuků Total Freedom.

A z poslední doby je třeba zmínit nedávný event Acapella Performance FAKA ve velmi netradičním provedení pro značku Telfar, která je v poslední době považována za jeden z nejavantgardnějších labelů současnosti.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 9-10.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *