Na tenisky z konopí se za pár hodin vybralo přes půl milionu

Na crowfundingovém portálu Hithit.cz padl koncem minulého týdne další rekord. Zasloužila se o něj česká firma Bohempia s kampaní na barefoot tenisky z technického konopí, kterou fanoušci během prvních pár hodin podpořili částkou přesahující půl milionu korun.

Web HitHit.cz, který propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky, během své necelé šestileté existence neměl o rekordy nikdy nouzi a pravidelně ukazuje, že se skrz crowfunding v České republice dají vybrat i velké finanční obnosy. Devět zdejších projektů dokonce dokázalo překonat i milionovou hranici. Prozatím nejúspěšnější byl projekt Nakopni Jatka, který získal více než 2,4 milionu korun. Loňským rekordmanem byla kampaň Tondy Blaníka, kterému lidé poslali více než 1,9 milionu korun. Za celou dobu existence se na Hihitu podařilo vybrat už více než 146 milionů korun.

Řady „milionových“ projektů by nyní mohla rozšířit i aktuální kampaň české ekologicky smýšlející módní značky Bohempia, která momentálně boří Hithit s novinkou v podobě barefoot konopných tenisek. Fanoušci si už během několika prvních hodin kampaně stihli zakoupit tenisky z technického konopí za více než půl milionu korun. K překonání tři čtvrtě milionové hranice pak projektu stačily pouhé tři dny.

“Podnikatelské projekty zažívají na Hithitu velký boom, do značné míry je to reakce na dnešní ekonomickou situaci, kdy řada lidí má volné peníze a ráda podpoří firmy a jejich crowdfundingové kampaně bez nároku na podíl ve firmě. Nestanou se tedy investory, ale v kampani si předplatí buď produkt nebo službu,” říká jeden ze zakladatelů portálu Pavel Eichler.

Díky tomuto enormnímu zájmu se společnost Bohempia, jejíž kampaň potrvá až do konce října, aktuálně rozhodla fanouškům nabídnout i nové extra varianty odměn. „Podle reakcí přispěvatelů vidíme, že je velký zájem o další barevné kombinace. Rozhodli jsme se tedy přidat ještě další tři varianty, které jsou bestsellery mezi našimi ostatními teniskami. Tyto alternativy zpřístupníme, pokud se nám podaří vybrat jeden milion korun. Jedině tak totiž budeme schopni navýšit produkci a vyrobit i tyto nové barevné kombinace,“ vzkazuje fanouškům Tomáš Rohal, zakladatel značky Bohempia, a dodává, že do kampaně plánují přidat ještě další rozšíření.