Letos lze očekávat stále větší skepticismus spotřebitelů k velkým značkám

Nový rok s sebou přináší nové výzvy, a to i pro marketéry, kteří musí reagovat na neustále se měnící spotřebitelské chování. Podle společnosti TrendHunter lze letos očekávat sílící skepticismus k velkým značkám i rostoucí nároky spotřebitelů na personalizovaný přístup. Díky lepší informovanosti začínají spotřebitelé zvyšovat své nároky, místo kvantity volí kvalitu a vyhledávají lokální alternativy. To, že původ hraje v očích spotřebitelů čím dál důležitější roli, dokazuje i přístup globálních značek, které lokální poptávce vycházejí vstříc – příkladem může být například strategie kosmetické značky The Body Shop, která ve svých pop-up obchůdcích zákazníkům pečlivě vysvětluje původ svých produktů.

„Hyperlokálnosti“ hraje do karet také zlepšující se geografické cílení. Kromě možností, které nabízí mobilní marketing, technologie ibeaconů či oslovování prostřednictvím WiFi v místě prodeje, vznikají i další novinky, například billboardy na kamionech, které mění svou podobu podle toho, kudy projíždí, či interaktivní digitální plakáty, které kolemjdoucím nabídnou po propojení s chytrým telefonem exkluzivní obsah.  Již delší dobu si marketéři nevystačí pouze s demografickou segmentací a dá se očekávat, že i letos nedokážou oslovit spotřebitele pouhým škatulkováním podle věku, pohlaví či ekonomického statusu. Zákazníci po značkách požadují, aby k nim přistupovaly jako k individualitám a demografii vystřídaly za tzv. psychografii, jež zohledňuje i životní styl a postoje. Značka spodního prádla Lonely Lingerie tak do své poslední kampaně neváhala obsadit 56letou modelku, módní řetězec H&M se zase rozhodl rozšířit obraz ženskosti.

Podle předpovědi TrendHunter se značkám vyplatí vsadit ve své komunikaci na Instagram, což ale neznamená, že by na této vizuální síti měly jen komunikovat, ale i ve své offline prezentaci by měly vytvářet takové věci, které si lidé rádi vyfotí a zasdílí. Dobře „instagramovatelné“ jsou například taková basketbalová hřiště či speciální obchůdek na sportovní podprsenky BraHaus, obojí od značky Nike. Zdroj: Mediaguru

Praha, 3. ledna, 2018