Královna české popmusic zazářila na udílení cen v diamantech za účelem pomoci

Královna české popmusic zazářila na udílení cen Český Slavík Mattoni ve 150 karátech diamantů a téměř 84 karátech smaragdů Gismondi.  Už Marilyn Monroe věděla, že diamanty jsou nejlepším přítelem ženy, a tak není divu, že nejpopulárnější českou zpěvačku, Lucii Bílou, na pódium pro převzetí 20. Českého Slavíka doprovodily smaragdy a diamanty v hodnotě téměř 30 milionů korun. Jednalo se o třídílný set nazvaný Rugiada, který je součástí kolekce, vytvořené renomovanou italskou šperkařskou firmou Gismondi. Na jeho výrobu bylo třeba

600 hodin mistrovské práce 10 špičkových šperkařů a jeho dopravení do Prahy i samotné udílení Slavíků podléhalo přísným bezpečnostním podmínkám. Tento akt měl jediný důvod – upoutat pozornost ke jménu Gismondi a charitativnímu projektu náramků Pria de Mä.

 

Jedná-li se o šperk, můžeme s nadsázkou říci, že jeho lesk pak září o to více, přinese-li radost i pomoc. Takový je i počin jedné z nejstarších šperkařských značek na světě, Gismondi, jejíž charitativní náramky můžete zakoupit nyní i v Čechách. A protože děti jsou diamanty našeho života, vyjadřuje náramek, který dostal název PRIA de MÄ, čistotu dětského snu, jednoduchost spontánního a velkorysého gesta a spojuje veškerou nádheru moře se zručností vrcholného zlatnického umění. Jeho výtěžek je také určený po celém světě pouze dětem.

 V České republice byla ve spolupráci s nadačním fondem BE Charity, jejíž patronkou je spisovatelka Bára Nesvadbová, vybrána pomoc konkrétnímu dítěti. Veškerý výtěžek z prodeje náramků i dražby, která proběhne u příležitosti otevření pop-up store v pražské galerii praguekabinet je určen pro Valentýnku Machovou z Liberce. Desetiletá dívka je diagnostikována autoimunním onemocněním s těžkám zánětlivým procesem mozku a její léčba stojí měsíčně 100.000 Kč.

Za myšlenkou a vytvořením PRIA de MÄ se skrývá velmi pěkný příběh, který si zaslouží, aby byl vyprávěn. Všechno začalo jednoho slunného jarního odpoledne v Janově, přesněji řečeno v Boccadasse, jedné z nejtypičtějších přímořských osad v Itálii. Skupinka dětí společně se svými rodiči se vydali na pláž, děti se pustily do hledání malých barevných sklíček, která jsme v dětství hledali všichni a pečlivě je uschovávaly jako opravdový poklad, představujíce si, že objevily vzácné drahokamy. Barevná sklíčka, drobné zdánlivě bezcenné předměty se v rukou dítěte mohou přeměnit na ten nejvzácnější briliant, a tím získat velkou prestiž a význam. Příjemné odpoledne si se svou rodinou užíval i Massimo Gismondi, majitel a následovník slavného rodu šperkařů, který pozorujíce nadšení dětí a jejich upřímnou radost z nalezených pokladů, dostal nápad použít sklíčka do šperků. Odvezl je do dílny své firmy ve Valenze Po, kde se záhy přestal dělat jakýkoliv rozdíl mezi sklíčky a diamanty, safíry a smaragdy. Tyto charitativní náramky se vytvářejí stejným způsobem a zpracování probíhá obdobně jako u pravých drahokamů. Řemeslného zpracování se ujímají šikovné ruce mistrů zlatnických: kameny se třídí, řežou a brousí podle svých tvarů. Náramky dostávají formu: od hrubé verze ve stříbře – kdy dochází k pokovení palladiem a rhodiem – přes scooby doo s drobnými brilianty až po verzi prováděnou ve zlatě. Ceny náramků se pohybují dle provedení od 3.800 Kč až po 12.800 Kč. Náramky se do 4. 12 prodávají v uměleckém pop-upu v galerii praguekabinet a následně například v obchodech Claf, Bibloo, Czech labels and friends.. Pro muže jsou určeny manžetové knoflíčky ve stříbře za 5.200 Kč.

Praha, 26. listopadu, 2017