Kolekce i kampaň oděvní značky H&M v hvězdném stylu

Švédský oděvní řetězec H&M oslovil britského návrháře kanadsko-tureckého původu Erdema Moralioglu. Designér známý svou romantickou glamour tvorbou pro známou značku vytvořil dámskou i pánskou kolekci obsahující 87 artiklů převážně oblečení a doplňků. Nejvýraznějšími prvky jsou květinové vzory, lehké materiály a bohaté zdobení. Kolekce bude v Česku dostupná od

2. listopadu v Nákupní galerii Myslbek na pražských Příkopech a také na e-shopu. Autorem fotografií je slovenský fotograf Michal Pudelka, který už v minulosti fotil například pro Valentino a jeho práci publikují i světové módní magazíny. Společně s kolekcí uvádí řetězec také kampaň na její propagaci, ústřední video kampaně Erdem pro H&M natočil Baz Luhrmann, který se proslavil filmy jako Moulin Rouge, Velký Gastby nebo Romeo a Julie.

Hlavním důvodem, proč exkluzivní kolekce zaštítěné zvučným jménem některé z vrcholových osobností módního světa vznikají, je tudíž marketing. Analytická společnost Crimson Hexagon v roce 2014 prozkoumala přes 171.000 příspěvků na sociálních sítích, aby zjistila, jaký dopad mělo uvedení kolekce Alexander Wang pro H&M na spotřebitelské vnímání značky. V týdnu oznámení spolupráce zaznamenal řetězec 25 % pozitivních příspěvků, jakmile přišla kolekce do prodeje, stouplo toto číslo na 34 %. Běžně se tento index pohybuje na 10 %. V Crimson Hexagon se pak ještě v těchto příspěvcích soustředili na tzv. záměr koupě, ten se ve spojitosti s H&M obvykle pohybuje okolo 14 %, v době uvedení kolekce Alexandra Wanga to bylo ale až 50 %.

Praha, 19. října, 2017