E-shopům se loni dařilo, on-line prodejců přibylo

115 miliard korun. Tolik Češi loni utratili v e-shopech. Byznys on-line rozjelo v Čechách několik velkých prodejců z kamenných obchodů. Potravinový řetězec Lidl, módní značka Gant, nebo prodejce obuvi Humanic. „Desetiprocentní meziroční nárůst e-shopů je známkou toho, že česká ekonomika rostla obecně,“ řekl deníku Mladá Fronta Dnes Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heuréka.cz. Projevilo se to i v ochotě Čechů utrácet. Není proto divu, že podnikatelé měli větší zájem zakládat nové e-shopy. Aktuálně je tedy podle Bravermana na českém trhu 40 100 e-shopů.

Nový trend – nákup přes mobil
Stále větší roli ve světě e-commerce hrají nákupy přes mobilní zařízení, tzv. m-commerce. V některých kategoriích, například potřeby pro děti, tvořil dokonce 60% oproti nákupům přes počítač,“ uvedl tiskový mluvčí Mall.cz Jan Řezáč.

Negativní dopad na českou e-commerce bude mít v letošním roce nová legislativa EU – konkrétně obecné nařízení o ochraně osobních údajů GDPR a Nařízení o soukromí a elektronických komunikacích ePrivacy.  Zavedení těchto předpisů bude totiž pro e-shopy znamenat další investice. Zdroj: Mladá Fronta Dnes

Praha, 7. ledna, 2018