Dopravci nestíhají doručit balíky, e-shopy posilují vlastní rozvoz

E-shopy čekají rekordní rok, množství objednaných balíků stále roste. Dopravci nestíhají dovézt všechny zásilky včas. Češi nikdy dřív neposílali tolik balíků jako letos. Statisíce zásilek však ještě ani neopustily sklady e-shopů a některé firmy už nyní hlásí problémy. To vede on-line obchody k úvahám, zda se jim v budoucnu nevyplatí spoléhat se při přepravě zboží na vlastní sílu.  „Letošní Vánoce asi rozhodnou. Z důvodů

opakujících se problémů v oblasti doručování balíků do budoucna zvažujeme nabídnout zákazníkům vlastní dopravu,“ říká Pavel Knapp, vedoucí logistiky Mall Group.

Zaměstnanci Mall Group sice ve skladu připraví zásilku včas, ale pokud mají nasmlouvané externí firmy problém s nedostatkem řidičů, v některých případech je obchod nestihne doručit svým zákazníkům v dohodnutém termínu. Největší nápor přitom přepravce ještě čeká. Například firma DHL už letos vyrovnala objemy loňských Vánoc. Společnost PPL během posledních dvou týdnů přepravila téměř o polovinu víc zásilek než loni ve stejnou dobu.

Firmy DHL i PPL ujišťují, že jsou díky brigádníkům na následující dny připravené a neplánují žádné omezení služeb. „Drobné zpozdění si občas vyžádá i celní správa, která speciálně v předvánočním období vyžaduje kontrolu víc zásilek,“ upřesňuje mluvčí DHL Kateřina Zrcková. „Stopku“ však v pondělí ohlásila společnost DPD. Uvedla, že kvůli problémům u konkurence přijala preventivní opatření – až do konce měsíce nepřijímá nové e-shopy a také ruší platbu v hotovosti u stávajících klientů. Ti mohou platit pouze bankovním převodem.

Česká pošta upozorňuje, že kdo chce s jistotou dostat balíček pod stromeček, musí ho zanést na poštu nejpozději 19. prosince.

První větší problémy letos přinesl listopadový týden slev Black Friday. Lidé si při něm jen na největším tuzemském e-shopu Alza nakoupili přes milion kusů zboží za víc než 200 milionů korun. Velké nákupy se však promítly i do doručovací doby. S dvou až třídenním zpožděním došla desetina zásilek přepravovaná společností PPL. „Riziko nejen nečekaných událostí je v zimě obrovské. Například zpoždění jednoho kamionu mezi pobočkami a centrálním překladištěm o tři hodiny způsobí zpoždění téměř tří tisíc zásilek o jeden den,“ vysvětluje šéf PPL Petr Chvátal.
Zdroj: Newton media

Praha, 8. prosince, 2017