Designblok odhalil téma a vizuál 19. ročníku

Pražský mezinárodní festival designu pro svůj 19. ročník vybral téma Jídlo. Na vizuálech letos zachycuje mladé designéry uprostřed velkolepé dortové bitvy. Největší festival designu a módy ve střední Evropě proběhne od 26. – 30. října. Jídlo se jako téma odrazí ve všech výstavních prostorách a bude protínat celou přehlídku. „Jídlo nejenom ve smyslu reálné potravy, ale v širším kontextu smyslových zážitků s ním spojených. Stolování, čas strávený s rodinou a přáteli, jídlo jako spojovatel i zdroj slasti. Potrava pro tělo i srdce,“ vysvětluje ředitelka Designbloku Jana Zielinski. Tematickou výstavou bude osazena střední hala Průmyslového paláce na pražském Výstavišti, který je i letos hlavním výstavním místem Designbloku. Instalaci navrhuje Maxim Velčovský a Veronika Jiroušková. Vizuál letošního ročníku zachycuje okamžiky z dortové bitvy mladých designérů, kteří se představí ve výstavě Erste Talent Display.  Dortová bitva spojuje ústřední téma ročníku a také dlouhodobý cíl Designbloku: podporu mladých českých talentů. „Šlehačková nebo dortová bitva vznikla spontánně, snad že je od grotesek snem snad každého člověka, symbolem spontánní emoce, radosti i boje, který je nakonec také součástí každého ročníku. Designblok je nezachytitelný gejzír neobyčejných nápadů, sveřeposti, odhodlání a víry v budoucnost. Chtěli jsme, aby tohle všechno bylo znát i z vizuálu, aby byl odrazem našeho vlastního nadšení a radosti, a tak jsme si společně splnili sen a hodili veřejnosti místo rukavice dort,“ říká kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek.

Fotografie pro vizuály, které postupně odhalí portréty mladých designérů, společnou dortovou bitvu i její fragmenty, vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery a hlavními hrdiny se stali designéři Zuzana Viszusová, Dominika Petrtýlová, Daniela Chodilová, Jakub Křelina, Monika Martykánová, šperkařka Jana Voňková a módní designér Adam Kost.

Kromě hlavního prostoru Designbloku na pražském Výstavišti v Holešovicích, kde bude v Průmyslovém paláci, na piazzetě před palácem a v Lapidáriu Národního muzea více než 14 000 m2 výstav, bude otevřena řada galerií, pop-up shopů a showroomů po celé Praze. Návštěvníci se mohou také těšit na doprovodný program, který pro ně letos chystá řadu novinek.  

Praha, 5. října 2017