Potěšení z čisté existence

Jaroslava Procházková:

Výrazné siluety, jednoduchost, kvalitní zpracování úpletových materiálů a hlavně záplava barev. Taková je nová kolekce jaro/léto 2018 značky JAROSLAVA.

Přestože kolekce nese název Black or White, Black or Life, černá v ní rozhodně není barvou dominantní. Podle její autorky, designérky Jaroslavy Procházkové, je rozdělena do dvou fází.

„Zachycuje stav mysli či žití na totální hraně, má silný emotivní podtext, kdy se každý z nás musí rozhodnout, na jakou stranu se nakloní. Black or Life/Tma, či život? Jednu část tvoří modely v barvách – červená, černá, sněhově bílá – s výrazným grafickým prostorovým řešením. Druhou představují čisté, syté tony v odstínu tyrkysové, petrolejové, listové zeleně, fialové… Zaměřila jsem se hlavně na kombinace různých typů jednobarevných pletených vzorů, ale i kombinací žakárových vzorů,“ vysvětluje návrhářka.

Nový směr 

Když se zpětně podíváte na poslední kolekci A/W 2018 značky JAROSLAVA, ve které povětšinou dominují neutrální barvy jako béžová, khaki a černá, pravděpodobně vás překvapí barevnost modelů na letošní jaro a léto. „Hlavním mottem této kolekce je pocit radosti z krásných prožitků. Je naplněna barvami, které navozují iluzi štěstí, pohody, potěšení z čisté existence. Řekla bych, že je velmi pozitivně naladěná – oslavuje život! Je určena pro období jara a léta, kdy vše svítí a září barvami. Tedy žijme a radujme se,“ popisuje svou inspiraci autorka.

A jak vidí aktuální pozici své značky na trhu? „Značka JAROSLAVA se zabývá úpletovou módou, specifickou pro náročnou klientelu, která má zájem o nadčasový styl čistoty designu, výraznou barevnost a kvalitní zpracování. Typickým znakem je výrazná silueta, jednoduchost, elegance, která obsahuje praktickou podobu pohodlnosti. Při výrobě používáme kvalitní italské příze, většinou přírodní s příměsí elastických vláken, což zaručuje elastické, nemačkavé a praktické vlastnosti každé řady. Všechny tyto charakteristiky nás řadí do kategorie určité jedinečnosti, výjimečnosti…,“ odpovídá Jaroslava.

Specifika úpletů

Jak už bylo řečeno, návrhářka se specializuje na práci s úpletovými materiály, která s sebou nese jistá specifika a která je klíčovým prvkem originality její značky.„Každá kolekce nese ve svém pojetí pocit jednoduchosti, organizovanosti, ale zároveň slibuje individuální svobodu a poskytuje neomezený prostor pro vyjádření osobnosti. Značka JAROSLAVA vyniká v unikátním a osvědčeném použití revoluční technologie, díky níž je možné z jednoho kusu oblečení vytvořit čtyři různé varianty nejen využitím lícové i rubové strany, ale také zvolením výstřihu na přední nebo zadní části oděvu. Zároveň vytváří grafické ornamenty na žakárových vzorech, čímž se stává nezaměnitelnou s jinými značkami, a tento styl je velmi dobře čitelný svou originalitou,“ popisuje pozici své značky.

Materiály na jednotlivé kolekce pořizuje Jaroslava v Itálii, Španělsku a Německu podle toho, jaká barevná škála je pro danou kolekci nejvhodnější. „Vždy záleží na tom, jakým jazykem ke mně promluví, jakým pocitem mě osloví. Kolekce S/S 2018 je vytvořena z přírodních italských přízí ve složení bavlna, viskóza a hedvábí a svou kvalitou poskytuje nositelkám komfort a zároveň snadnou údržbu. K dispozici jsou samozřejmě veškeré velikosti S, M, L, XL,“ objasňuje.

Osobní přístup

Co všechno značka JAROSLAVA nabízí svým klientkám? „Velmi důležitou součástí našich služeb je zakázková tvorba modelů, které vytváříme našim klientkám přímo na míru podle jejich individuálních představ a požadavků. Záleží na každé ženě, jak pomocí vhodně vybraných doplňků definitivně podtrhne svoji momentální image, aniž by v někom vyvolávala otázky, zda se jedná o outfity pro denní nošení, nebo pro slavnostní příležitost. Tuto volbu usnadňujeme nabídkou plédů, šátků, šál i originálních šperků, spolupracujeme s dalšími designéry z jiných oborů na mezinárodní bázi,“ popisuje autorka.

A na co sází při propagaci své značky? „Nejdůležitější reklamou je podle mě pocit, že se vám něco líbí, že vás něco osloví, že to zkrátka chcete mít! Proto je stále největší reklamou osobní přístup, prožitek, zážitek z doporučení, to je forma, která je mému naturelu nejbližší. Zároveň ale chápu, že žijeme v době, kdy je osobní kontakt nedostačující, neboť chceme komunikovat na úrovni mezinárodních vztahů, a tudíž je i pro nás samozřejmostí prezentace na Facebooku a Instagramu,“ uzavírá.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 7-8.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *