Šetříme planetu aneb nová módní kolekce z odpadu

Jakmile světelné reklamní bannery přestanou být aktuální, firmy je nemilosrdně vyhodí. Původem česká a nyní silná globální společnost EYELEVEL se ale rozhodla s tím něco udělat. Oslovila proto návrhářku Petru Ptáčkovou a společně dokázali tento odpadní materiál využít jako základ pro její novou kolekci.

Společnost EYELEVEL se dlouhodobě snaží hledat cesty, jak svoji práci neustále zdokonalovat a dávat jí hlubší význam. Využívá nejnovější technologie a přispívá k jejich vývoji. Maximální důraz klade nejen na potřeby a spokojenost klientů, ale také jejich zákazníků, kteří do obchodů vytvořených EYELEVELem každý den přicházejí. Myslí přitom na design, funkčnost i udržitelnost.

Protože i EYELEVEL a jeho klienti vyprodukují spoustu odpadu, rozhodli se zástupci této nadnárodní firmy přijít s dalším inovativním řešením, které se týká právě použitých světelných reklamních bannerů. „Životnost tohoto materiálu bývá často omezená na jedinou sezonu, po níž je nahrazen novou kampaní. To jsme chtěli změnit, protože téměř všechny ostatní materiály používané při výrobě reklamních nosičů jsme dokázali nahradit recyklovatelnými a FSC certifikovanými, nicméně u banneru to kvůli specifickému použití a výrazným investicím do hardwaru nešlo. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,“ vysvětluje generální ředitel společnosti EYELEVEL Petr Blabla.

S touto vizí oslovili uznávanou českou návrhářku Petru Ptáčkovou, která zmíněnou „bannerovinu“ využila při tvorbě své nové kolekce na podzim a zimu 2018. Ta zahrnuje například bundy, které se zároveň dají přeměnit v batoh. „Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,“ říká návrhářka.

Co s odpadem z odpadu?

Během výroby této kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže.

„Kolekce má za cíl upoutat pozornost, protože móda je pro většinu z nás zajímavějším tématem než banner, a diskuse na toto téma by neměla být omezena jen na úzkou skupinu nadšenců. Velký dík patří především našemu klientskému týmu, který se touto myšlenkou interně zabývá již delší dobu a realizuje ji ve spolupráci s několika chráněnými dílnami, zejména s CSP Zlín,“ dodává Petr Blabla.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 7-8.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *