„Nevyrábíme jednorázové oblečení, ale nadčasovou kvalitní módu.“

Jindřich Melichar

Značka Bushman se vyznačuje osobitým ležérním stylem, přírodními materiály a barvami.

Kvalita, spolehlivost, praktičnost, funkčnost a pohodlnost, dlouhá životnost a odolnost – to jsou atributy, na nichž značka staví svůj úspěch.

A jaká že je její filozofie? „Především jde o respekt k přírodě a lásku k cestování,“ říká zakladatel značky.

Australský význam slova „bushman“ označuje svobodomyslného člověka, samotáře, který žije v buši, pohybuje se v náročných podmínkách a musí vynaložit velké úsilí, aby vůbec přežil. To píšete na firemních stránkách. Je takový i váš zákazník? Jak vlastně vypadá?

Hlavní hrdina značky je individualista, svobodný člověk, ale také ten, který se umí postavit na vlastní nohy a zabezpečit rodinu. Nedá se říct, že všichni naši zákazníci jsou samotáři, ale nejspíš se tam někdo najde. Jsou konzervativnější a raději volí osvědčené materiály a střihy, které u Bushmana vždy najdou. Mezi našimi zákazníky čekejte nejen muže, ale i ženy. Zcela určitě jsou to osobití lidé, kteří milují cestování, dobrodružství a přírodu. Volí kvalitní, nadčasové a především pohodlné oblečení.

V současnosti se hodně hovoří o udržitelnosti, která by ale neměla být pouhým trendem. Snažíte se i vy o respektování přírody?

Respektování přírody je filozofií značky Bushman. Už od vývoje produktu dbáme na to, abychom neničili životní prostředí. Přírodní materiály, které používáme, jsou biologicky rozložitelné. Náš směr není vyrábět jednorázové oblečení, nabízíme nadčasovou kvalitní módu, a to rozhodně k udržitelnosti přispívá.

Jak prosperujete v oblasti e-commerce?

Nakupování oblečení on-line tvoří zajímavou část tržeb, ale ne podstatnou, což je možná i vize do budoucna. Vychází to možná z konzervativních postojů naší cílové skupiny. Snažíme se o synergii e-commerce a obchodní kamenné sítě, kdy se oba prodejní kanály vzájemně doplňují a podporují. Rostoucí trend nákupů online odráží myšlení společnosti, v níž lidé volí pohodlnost, úsporu času a možnost věnovat ho svým zájmům a koníčkům.

V čem spočívá vaše firemní filozofie?

Důležité jsou pro nás přátelské vztahy na pracovišti, týmovost a vzájemná spolupráce. Donedávna jsme byli malou, téměř rodinnou firmou. Dnes se už řadíme mezi střední podniky. Ale firemní linii držíme dál. Filozofie značky je především o respektu k přírodě a lásce k cestování. Touto myšlenkou žije vlastně i firma.

V rámci věrnostního programu vznikl BUSHMAN CLUB. Jsou v něm jen stálí zákazníci? A jaké benefity jim nabízíte?

Bushman club je určitou komunitou příznivců životního stylu Bushman. Kromě standardních výhod na pořízení zboží a aktuálních informací o novinkách nabízíme také možnost zapojit se do našich výprav a expedic po Česku i zahraničí.

Kdo stojí za designem vašich prodejen?

Rád přináším vize, a pokud to dává smysl, tak je kolegové projektanti dopracují. Přišli jsme s novým konceptem nábytku, kdy opět držíme myšlenku značky – respekt k přírodě a cestování. Koncept byl inspirován recyklací velkých přepravních beden.

Známý je váš blog, kde jsou popsány zážitky z cest. Jde o vaše osobní poznatky? A na kolik vám čas dovoluje cestovat?

Do blogu přispívají naši zákazníci, přátelé, cestovatelé. Popravdě, mně už moc času na cestování nezbývá. Procestoval jsem téměř celý svět, ale najdou se místa, kam bych se rád ještě jednou podíval.

V raných začátcích kariéry jste hodně zariskoval. Prodal jste svůj podíl v oděvní firmě zaměřené na rybáře a myslivce a vydal se na cestu světem. Riskoval byste tak i dnes? Jak na to vzpomínáte?

Začátky byly opravdu těžké, začínali jsme od nuly, jen s nápady v hlavě. Byla jiná doba a určitě na to vzpomínám rád a v dobrém. Získal jsem hodně zkušeností. Pokud bych se pouštěl do něčeho, o čem bych byl přesvědčený, určitě bych riskoval. Odvážnému štěstí přeje v každém věku.

Co bylo leitmotivem k tomu věnovat se po návratu do Čech místo mysliveckým potřebám funkčnímu outdoorovému oblečení?

Nápad na vlastní značku oblečení vznikl v Austrálii v roce 1997. Tehdy jsem hodně cestoval po celém světě a právě tam mě napadlo, že by se nejenom mně, ale každému, kdo rád cestuje nebo se pohybuje v přírodě, v divočině, hodilo pohodlné oblečení, které něco vydrží. U nás nic takového k dostání nebylo.

Každý začátek se neobejde bez určitých karambolů. Jaké překážky tehdy stály v cestě vám?

Financování. Nápady jsme měli, ale bylo obtížné získat prostředky na jejich realizaci.

Kdo se vás snažil podpořit?

V době našich začátků bylo sehnat kapitál neuvěřitelně náročné, ale držely nás nad vodou soukromé peníze od kamarádů a české výrobny, které nám dávaly delší splatnost. První kapitál, který jsme mohli urychlit, byl faktoring. Když už jsme měli nějakou historii, dostali jsme se k prvním možnostem čerpání provozních úvěrů.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 5-6.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *