Kamila Krompaská: „Baleríny Chameleon Like jsou víc než jen boty.“

Zakladatelka portálu Chameleon Like přišla se zajímavým nápadem variabilních balerín pro ženy a malé slečny. Ty nemusí kupovat několikero bot –stačí jedny dvoje a k nim nasazovací ozdoby různých barev a tvarů.

Jak vznikla myšlenka obuvi s variabilními doplňky?

Úplně první myšlenka byla udělat dětem zábavné obouvání a přišla z vlastní potřeby. Nic takového jsme na trhu nenašli, maximálně klipy, podobně jako sponky do vlasů, ale ty často tlačí. Tak jsme se do toho pustili sami.

Časem jsme přišli na to, že to vlastně není jen o dětech, že je to o celkovém přístupu k módě. Ženy se bojí experimentovat – pořídí si jedny černé, jedny béžové boty, aby se hodily ke všemu a nestálo to majlant. A já to chápu, znám platové podmínky většiny žen v Česku. Navíc, málokdo si může dovolit skladovat x párů bot.

Kdo je vaším cílovým zákazníkem?

Zprvu jsme se orientovali hlavně na ženy po třicítce, protože ty opravdu umí ocenit výhody, které naše boty nabízejí. A to kromě designu taky úsporu místa a financí. Původně to ale mělo být pro děti, takže po dlouhém výběru výrobce jsme se pustili i do dětských botiček.

Teď pracujeme s designéry na modelech, které osloví i teenagerky, sama si dobře pamatuji, jak pro mě v tom věku bylo důležité odlišit se – a to přesně naše boty umí. Ale na co já osobně se nejvíc těším, je kolekce barefootových balerín a sandálů. Velký dík za poptávku po nich, myslím, že tohle nás posune zase o kus dál.

Kromě e-shopu spolupracujete s několika kamennými prodejnami. Chcete vaše působení na prodejnách rozšířit?

Po letech strávených v zahraničí jsem byla zvyklá na internetu nakupovat vše – od spodního prádla až po boty. Když jsem se po návratu do Česka rozhodla začít podnikat, byl pro mě e-shop jasnou volbou. Ale už po prvním roce bylo jasné, že ačkoliv se internetový obchod v ČR rozvíjí obrovským tempem, u bot to jde stále ještě víc postaru.

A u dětských to platí dvojnásob. Spolupracujeme s několika kamennými obchody a chci, aby jich bylo víc, protože se nám taková spolupráce osvědčila. Jen bohužel často narážím na to, že jsme stále ještě nováčci a obchody jdou po jistotě velkých značek. “Výměnou” za ochotu zariskovat s neznámou značkou nabízíme promo obchodu z naší strany, Vy nám, my Vám.

Kdo zaštiťuje výrobu obuvi?

Aktuálně pro nás dámské kožené balerínky vyrábí jeden zavedený slovenský podnik a ty dětské zase český. Rádi bychom i výrobu dámských balerínek přesunuli do České Republiky, ale v současnosti tu není partner, který by nám dokázal nabídnout rentabilní výrobní náklady, už ten slovenský je velmi, velmi na hraně. Nebráníme se ani asijské výrobě, ale také se do ní po předchozí zkušenosti nijak horlivě nehrneme.

V portfoliu máte i nabídku dětské obuvi. Disponujete certifikátem Žirafa, tedy garantem zdravotní nezávadnosti?

Ano, na tomto certifikátu jsme při výběru výrobce trvali. Sama jsem maminkou a dobře vím, že nesprávné obutí může dětskou nožku poznamenat. Je pro nás důležité nabízet jen kvalitní produkty.

Co expanze na zahraniční trh, případně nabídka produktů na portálech typu Glami, ZOOT, e.obuv…?

V první řade chceme na Slovensko a hned potom do Německa, kde máme velmi pozitivní ohlasy. Němci ocení kvalitu a cena našich kožených balerín, za kterou je nabízíme, je pro ně velmi lákavá. Velcí hráči jako ZOOT nás odmítli s tím, že nepatříme k mainstreamu a nejsme pro ně tedy zajímaví. Tak snad už brzy!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *