Móda mileniálů

Mileniály nazýváme generaci lidí, kteří se narodili před přelomem tisíciletí. Toto období se většinou datuje zhruba od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z, a tak netrávili svůj čas online od útlého dětství.

Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi. Moderní technologie jsou jim proto velmi blízké, naplno využívají sociální sítě a život si chtějí především užít.

Zaujmout mileniály je čím dál tím těžší. Není to úplně ztracená generace, jak si část jejich rodičů, učitelů nebo starších kolegů myslí.

Jde o sebevědomé osoby, které si dokážou jít za svým. Informace pro ně velmi rychle stárnou, a navíc mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno vědí a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda.

Co se týče módy, jedná se o skupinu, na kterou módní značky cílí nejčastěji. Pro mileniály je velmi důležité, co mají na sobě, co jejich outfit vyjadřuje, jak se v něm cítí a co jeho prostřednictvím vysílají do světa.

Být sám sebou

Mileniálové zbožňují originální kousky, které vyjadřují jejich osobnost a pomohou jim se odlišit od ostatních. Právě z toho důvodu je u nich oblíbené oblečení, jehož vzhled mohou sami nějakým způsobem ovlivnit. Některé značky třeba nabízejí výrobu tenisek podle vlastního designu. Důraz je kladen také na neotřelé kombinace. Poslední dobou je velmi moderní prolínání elegantního a ležérního stylu. Mileniálové totiž preferují pohodlí. Typickým příkladem jsou třeba u slečen tenisky k šatům a u pánů absolutní trend léta, „obrandované“ gumové pantofle k formálnějšímu outfitu.

Stačí jedno kliknutí

Typického mileniála poznáte podle toho, že většinu svých nákupů zvládá přes internet. I když pro dámy je někdy fajn zajít do obchoďáku a udělat si dámskou jízdu s nakupováním, nejpohodlnější a nejrychlejší stejně je objednávat věci z pohodlí domova či odjinud. Oblíbené jsou i zahraniční e-shopy, které většinou zajistí, že daný kousek v Česku na sobě nikdo mít nebude.

Sociálně odpovědní

Mileniálové daleko více než jiné generace řeší sociální odpovědnost. Zajímá je, jak, kde a z čeho byl produkt vyroben. Dávají přednost ekologickým řešením a mnoho z nich si například raději vybere dostupný designérský kousek než velké množství laciného zboží z řetězců. Do popředí jdou také secondhandy a recyklace či „upcyklace“ starších kousků.

Barva mileniálů? Millennial pink

Růžová už dávno není jen dívčí barvou. Mileniálové si ji vzali za svou. Říká se, že je jí odstín růžové s názvem „rose quartz“, která byla jednou z barev Pantone roku 2016 a od té doby se stále drží mezi těmi nejmódnějšími. Často se uvádí jednoduše jako „millennial pink“. Nosí ji muži i ženy. Objevuje se v outfitech na oblečení, doplňcích či elektronice. Je vlastně symbolem toho, že se rozdíly mezi pohlavími stírají. Značí zároveň drzost, upřímnost a kapku nostalgie.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 5-6.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *