Veletrhy – ohlédnutí

Mezinárodní veletrh kožených výrobků ILM opět prokázal svou jedinečnou pozici na trhu. V zahraničí došlo k výraznému růstu kupujících, zatímco počet domácích obchodníků, v důsledku současné situace na trhu, mírně klesl.

Arnd Hinrich Kappe, generální ředitel společnosti Messe Offenbach, říká: „Zatímco jsme svědky mírného poklesu mezi tradičními koženými výrobky v maloobchodě, zájem textilních firem, obchodníků s obuví a koncepčních obchodů je neustálý.“

Na 300 vystavovatelů, z toho 53 % ze zahraničí, představilo kompaktní a jasně strukturovaný sortiment výrobků.

Exponáty od pytlů a drobného koženého zboží až po zavazadla, školní potřeby, deštníky a doplňky pro podzimní a zimní období 2018/19 exponovali obchodníci z Ruska, Ameriky, Asie i Středního východu.

Hlavní prioritou výrobců a prodejců bylo téma vizuálního merchandisingu. Většina vystavovatelů tak přepracovala své stánky právě z důvodu větší atraktivity. Široký rozsah tvarů a barev (dominovaly šedo-modré odstíny a červená) – od dekorativních předmětů až po sportovní tašky a ženské kabelky s vyměnitelnými popruhy – otevíral neskýtané možnosti a kreativitu.

Dalším datem v kalendáři odvětví je 1.– 3. září 2018, kdy se v Offenbachu otevře ILM Summer Styles a představí nejnovější trendy pro jaro/léto 2019. Zimní edice ILM se bude konat od 9. do 11. března 2019.

CHIC Shanghai

V Národním výstavním a konferenčním centru v Šanghaji se představilo cekem 1220 vystavovatelů z 21 zemí a regionů na rozloze 117 200 m². Na veletrhu bylo zaregistrováno 112 666 návštěvníků všech obchodních kanálů, mezi nimi i přední obchodní domy, nákupní centra, concept stores s více značkami i samotní distributoři.

Chen Dapeng, prezident společnosti CHIC a výkonný viceprezident Čínské národní asociace oděvů, říká: „Spotřebitelé v Číně se rychle vyvíjejí, spotřebitelská modernizace jsou klíčová slova. Čínský trh je orientován na spotřebitele, poptává se individuální mladý styl. Aby se potřebám této cílové skupiny obchodníci přizpůsobili, musí být průmysl ještě inovativnější a čelit technologickým výzvám.“

Společnost CHIC Shanghai ukazuje, že čínský trh sleduje současné trendy, což je také odrazem jeho čerstvého mladého designu a plného vizuálního konceptu, který byl vyvinut ve spolupráci s WGSN. Adresáti jsou mladí trendoví zákazníci, Čína je hnací silou silného růstu maloobchodního prodeje, který v roce 2017 vzrostl o 10,2 % na zhruba 5,7 bilionu amerických dolarů. Podle studie BCG dosahuje tato cílová skupina v Číně 65% nárůstu spotřeby s předpokládanou mírou růstu 11 % ročně do roku 2021.

Mladá generace je zkrátka motorem pro spotřebu módy v Číně, což je skutečnost, kterou uznalo i vedení skupiny SEMIR, která na veletrhu představila produktové novinky a nabídku služeb s dětskou značkou BALABALA v KID’S PARADISE.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3-4.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *