Pavlína Němcová

„Rozhodla jsem se využít umu českých zlatníků, abych mohla své šperky prezentovat jako Czech made.“

Příznivci módy ji znají jako jednu z nejúspěšnějších modelek, která v porevoluční éře uspěla v zahraničí. Málokdo ale ví, že Pavlína se pustila do podnikání tak trochu netradičního. Pod značkou GIOIA navrhuje luxusní šperky pro celou rodinu.

Co vedlo úspěšnou modelku k myšlence vytvořit vlastní kolekci šperků?

Design mě lákal odmalička. Ráda jsem si aranžovala svůj pokojíček, sama jsem vyráběla oblečky pro panenky, měnila i jejich střih vlasů, různě uspořádávala náš byt, ve kterém jsme s rodiči a bratry bydleli, stejně jako naši chalupu, zahrádku… S touto vášní jsem postupně dospívala a drží se mě dodnes. Díky své dlouholeté profesi a působení v zahraničí jsem měla možnost osobně se potkat s největšími světovými mistry v oblasti módy a doplňků, a díky nim si vypilovat osobní styl. A to byl už jen krůček k založení mé osobní značky v této oblasti.

Proč název GOIA ?

Název pro značku jsem hledala hodně dlouho, až mi v hlavě utkvělo slovo Gioia, v italštině znamenající radost. Skrývá v sobě pointu – pro mě je radost šperky vytvářet a pro jejich nositelky je zase radost je nosit. Mým cílem je, aby pouze dotvořily krásu ženy a podtrhly její osobitou jedinečnost. Snažím se vytvářet šperky, které jsou velice subtilní, jednoduché a jemné.

Neodradila vás v počátcích konkurence, případné počáteční neúspěchy, překážky? Přece jen jste začala podnikat v oboru pro vás nepoznaném.

Když se pustíte do podnikání, musíte počítat s překážkami, konkurencí i neúspěchem. To je riziko podnikání. Nikdy, a ať je to už v životě cokoliv, není nic jisté a na všem se musí dlouhodobě pracovat. Život mě naučil pokoře, a s ní přistupuji úplně ke všemu. Snažím se na všem tvrdě pracovat, dělat věci poctivě a dávat ze sebe naprosté maximum. Věřím, že jedině tak může člověk dosáhnout úspěchu. A pokud ne, asi to tak má být, ale budu mít sama vůči sobě čistý štít, že jsem udělala naprosté maximum. Ale to mi život teprve ukáže.

Dnes jsou šperky ve velkém vyráběné strojově, kvantita přesahuje kvalitu… Vaše šperky se vyrábí ručně, v českém zlatnickém ateliéru. Proč jste se rozhodla pro podporu české výroby?

Jsem hrdá Češka, a byť moje značka nese v názvu italské slovo, je to značka česká. A proto jsem se rozhodla využít umu našich zlatníků, abych ji hrdě mohla prezentovat jako Czech made. Navíc ne nadarmo se říká „zlaté české ručičky“, a já toto rčení mohu pouze potvrdit.

Jak vypadá komunikace se zlatníky? Zadáte jim svou představu, bavíte se s nimi o jednotlivých modelech, mohou nějak zasahovat do návrhů?

Nejdříve sama vytvořím návrh modelu, namaluji jeho finální podobu. Poté s mými zlatníky v jejich dílně probíráme detaily týkající se výroby a nejlepšího řešení, aby výsledný šperk vypadal podle mých představ. Už jsem zasvěcená do procesu výroby a opracování drahých kovů i kamenů, takže naše celková komunikace je v tomto ohledu snadnější. Ale ráda si samozřejmě nechám poradit.

Vy šperky sama navrhujete?

Zatím jsou veškeré designy všech mých šperků v mé režii, ale kdo ví, třeba jeden den dojde i na zajímavé spolupráce s jinými designéry. To bude známka, že se má malinkatá společnost opravdu rozrostla!

Kdo je vaším kmenovým zákazníkem? Pro koho jsou šperky GIOIA určeny?

V současné době rozšiřuji kolekci Den D, která je naprostým bestsellerem značky a je určena pro ženy, muže i děti. Mým velkým přáním bylo, aby šperky měly v sobě vzkaz, a to se mi, myslím, díky kolekci Den D podařilo splnit. Tato kolekce si umožňuje uchovat neopakovatelnou vzpomínku na celý život, přináší ručně vyráběné náramky s čísly dnů a měsíců v roce, díky nimž je možné připomínat si nejkrásnější životní okamžiky každý den. Kolekce je aktuálně k dispozici ve dvou verzích, ve zlatě a ve zlatě s diamanty. Protože diamanty jsou věčné, a čím jiným zpečetit magické datum, ať už má jakýkoli význam?

Z jakých materiálů jsou šperky vyráběny?

Z růžového, žlutého nebo bílého zlata, v brzké době ale uvedu na trh i novou exkluzivní kolekci v masivním stříbře.

Ruce anděla, Tělo bohyně, Kouzelná ouška… názvy kolekcí, zdá se, mají asi svůj vlastní příběh. Kde čerpáte inspiraci?

Veškeré názvy i designy si vymýšlím sama a vždy se řídím vlastní intuicí, svými vnitřními pocity a hodnotami, pohledy na život i vlastní životní filozofií. A z mého pohledu je každá žena anděl i bohyně v jednom.

Váš showroom se nachází v Pařížské ulici, kolekce vystavujete i v Bibloo Concept Store v pražském obchodím domě Kotva. Býváte v showroomu osobně? Snažíte se své zákazníky poznat?

V showroomu je systém prodeje a návštěv založen na předchozí domluvě schůzky. Mám tam asistentky prodeje, ale většinu času jsem tam i já osobně. Myslím, že je důležité se s klienty setkat a věnovat se jim. Showroom slouží také jako kancelář, takže tam trávím naprostou většinu času.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3-4.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *