Obchodník roku 2017

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2017 se opět stala IKEA Česká republika, která zvítězila i v kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2017. V nové kategorii Millennials Obchodník roku zvítězil ZOOT. V kategorii Obchodník s oděvy zvítězilo C&A, v kategorii Obchodník s obuví Deichmann.

Jednou z letošních novinek bylo rozdělení oborové kategorie Obchodník s oděvy a obuví na dvě samostatné kategorie. V kategorii Obchodník s oděvy zvítězilo C&A, v kategorii Obchodník s obuví Deichmann.

Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, dm drogerie markt, Sportisimo, Alza.cz, Hornbach a Shell. Ve zvláštní kategorii Mastercard Millennials Obchodník roku 2017 zvítězila společnost ZOOT a titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získalo Makro. Vítězem v kategorii Mastercard Obchodník roku 2017 – Moneta Money Bank Cena veřejnosti se stal Lidl.

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry, jako jsou sortiment, kvalita a orientace v nabídce.

Kategorie ocenění Mastercard Obchodník roku prochází každým rokem rozvojem. „Jednou z letošních novinek je kategorie Millennials Obchodník roku. Vítězem se stal obchodník, který je populární u generace Y a je současně mladými respondenty v porovnání s ostatními vnímán odlišně. Stala se jím společnost ZOOT,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Další letošní novinkou je rozdělení oborové kategorie Obchodník s oděvy a obuví na dvě samostatné kategorie.

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem 15. ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2017 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích čtyřech ročnících soutěže. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

Výsledky v oborových kategoriích

  • Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2017 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě a důvěře získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo společnosti Kaufland a na třetím místě je Globus.

 

  • Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2017 se stala společnost dm drogerie markt. Na druhé pozici se umístila Teta drogerie na třetím Yves Rocher.

 

  • V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2017 zvítězila díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě společnost C&A. Druhé místo obsadilo Pepco a třetí H&M.

 

  • Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2017 získala společnost Deichmann. Na druhé pozici se umístila společnost Rieker a na třetím CCC.

 

  • Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2017 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stalo již poosmé Sportisimo. To boduje zejména vysokou loajalitou zákazníků. Jako druhý se umístil Decathlon a na třetím místě je

 

  • Vítězem v kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2017 se stal poprvé v historii soutěže Hornbach, který tím posunul na druhé místo dosavadního každoročního vítěze OBI. Na třetím místě je zoohit.cz. Vítězné umístění Hornbachu je kombinací solidních výsledků v obou skupinách parametrů – pozice na trhu a důvěra zákazníků.

 

  • V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2017 zvítězila IKEA Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil Jysk a na třetím místě Sconto nábytek.

 

  • Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2017 získala cz. Na druhém místě skončilo CZC.cz, na třetím místě T.S.Bohemia.

 

  • Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2017 se stal Shell. Na druhém místě se umístila Benzina a na třetím Tank ONO.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 1-2.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *