Zuzana Kubíčková: Styl plný ženskosti

Její modely poznáte téměř okamžitě. Je pro ně typické precizní zpracování, luxusní materiály a rafinované detaily. Jsou bez nadsázky esencí smyslnosti, oslavou ženské krásy a dokonale spojují retro s moderními prvky.

Na posledním Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku představila Zuzana Kubíčková svoji aktuální kolekci nazvanou Secret Garden. Modely, které se tu objevily, představují vrchol její tvorby. Nejde však o kolekci určenou pro jaro a léto 2018, ale o kolekci tzv. mimosezonní.

„Je to moje první kolekce večerních šatů, můj dávný sen. Impulzem bylo to, že po celý rok vytváříme šaty večerní nebo svatební, takže udělat soubor takových šatů bylo logickým vyústěním mé práce,“ objasňuje vznik kolekce Zuzana.

Hlavní inspirací pro jednadvacet večerních modelů se staly květiny. „Vždy jsem toužila zpracovat květinovou inspiraci. Ale měla jsem o tom své představy – chtěla jsem její mimořádnost a originalitu přinést i do své kolekce,“ vypráví návrhářka. A to se podařilo na sto procent. Secret Garden září širokou škálou barev od starorůžové přes šeříkovou a zelenou až k rudé. Modely jsou vytvořeny z exkluzivních vyšívaných látek, dekorované květinovými nášivkami a zdobené korálky, přesto působí velice moderně a nadčasově. „Realizace byla náročnější na detaily a čas. Kvalita zpracování pro mě byla důležitá vždy. Chtěla jsem, aby šaty byly vytvořeny z těch nejlepších materiálů, jaké dokážu získat. Každý kus je originál,“ vysvětluje autorka.

Právě použité materiály (měkký a lehký samet, vyšívaný a plisovaný tyl, hedvábí, zlatá metalická krajka s výšivkou, krémová hedvábná krajka pošívaná flitry, guipure krajka) a detaily modelů jsou to, co na první pohled vyráží dech. Vrcholným kusem kolekce jsou šaty s květinovými aplikacemi a ručně vyšívanými ozdobami, kde má každý květ jiné barevné provedení – na samotných aplikacích se pracovalo šedesát hodin.

Velký důraz ale návrhářka klade také na prezentaci svých modelů. Poslední přehlídky, které proběhly v rámci pražského Fashion Weeku, tak připomínají spíš performance a obvykle se konají také mimo přehlídkový areál. Naposledy to bylo v 15. podlaží dejvického hotelu International. Prezentace kolekce se uskutečnila ve stylu „see now, buy now“ a zákaznice, které si šaty na místě vybraly, si je zde mohly rovnou pořídit. Díky online přenosu bylo také možné sledovat přehlídku v reálném časem prakticky odkudkoliv. „Každý autor by měl prezentovat svou práci podle toho, co mu vyhovuje. Mé modely jsou určené hlavně na pohled zblízka, od toho se vše odvíjí. Už od prvního nápadu spolupracuji se stylisty, art directory a produkčními, kteří mi se vším pomáhají. Vše samozřejmě ladí s kolekcí a jejím příběhem,“ uzavírá návrhářka.

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 1-2.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *