Fashion Design a Technologie

Móda a technologie nebývají obvykle vnímány jako příbuzné obory. V posledních letech však stále častěji sledujeme trendy, jež posouvají nositelnou módu do nových dimenzí.

Svět technologie se vlévá do světa módy a technologičtí giganti jako Amazon, Apple, Google a další investují do hledání způsobů k propojení technologií a módního průmyslu. Pomyslná linie mezi těmito dvěma odvětvími se vytrácí.

Nehovoříme tedy již o klasické módě, která v sobě nese pouhé atributy technologií jako jsou např. trička s LED, ale posouváme se k označení tzv. nositelných technologií, plně integrovaných do oblečení.

Zvolna se dostáváme do bodu, kdy integrace digitálního světa do oděvů pro každodenní použití, povede např. i k eliminaci samotných chytrých telefonů. Bude to třeba jen nepatrný mikrokontrolér v našem oděvu, jež ukončí celou jejich éru.

V posledních letech bylo možné zaznamenat např. spolupráci mezi značkami Google a Levi. Tato společnost se zabývá implementací technologií, které mění tkaniny na povrchy řízené gesty.  V rámci projektu Jacquard přišel Google se zásadními inovacemi přímo v samotných látkách. Z mnohých lze jmenovat např. experimentování s vodivými tkaninami, díky kterým mohou být módní oděvy tzv. “chytřejší”.

Google a Levi uvedli před několika měsíci na trh tzv. “Commuter” denim jacket, který umožňuje například přehrát hudbu nebo zkontrolovat čas. Vize budoucnosti spočívá dle jejich spolupráce ve výraznější implementaci zejména do oblečení pro každodenní život (volnočasové, džíny, trička atd.).

Inteligentní zařízení dneška považujeme za samozřejmou součást našeho života. Synergie našich těl a technologií může však být ještě mnohem instinktivnější, pokud budou např. vodivé tkaniny schopny přímo snímat vlastnosti našich těl. Inteligentní oblečení tak bude schopno číst jeho pohyby a okamžitě analyzovat nashromážděná data. Dalším logickým krokem pak bude větší propojení a integrace kineziologie a výraznější využití jejího potenciálu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 1-2.2018…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *