Pokladna může být vždy při ruce

Zájem obchodníků o mobilní služby stále roste. Tablety se tak nemusí v POS využívat pouze k poradenským službám pro zákazníky, ale také jako mobilní pokladny.

Řada obchodníků v současné době zvažuje využití mobilních pokladen pro bezhotovostní platby, které by sloužily jako doplněk stacionárních terminálů. Podle různých studií, např. The Mobile POS Effect americké firmy RIS Retail Info Systems, působící v oblasti průzkumu trhu, se v současné době o takových mobilních službách interně diskutuje, plánují se nebo se už dokonce zavádějí až v 65 % velkých obchodních firem. Tento zájem registrují i poskytovatelé IT.

Doposud se mobilní zařízení v maloobchodě využívala převážně pro úkoly managementu prodejny, např. k inventurním pracím, k údržbě portfolia nebo k realizaci objednávek. Stále více obchodníků však tato zařízení využívá i jako nástroj k podpoře prodeje, např. k vyvolání údajů o zákazníkovi nebo specifikací produktů v průběhu poradenské činnosti, navíc ke zjišťování skladových zásob nebo k internetové objednávce v POS. Tablety jako „Points of Service unplugged“ umožňují zaměstnancům, aby své zákazníky obsluhovali rychleji a kompetentněji,“ říká Ralf Schienke, prodejní ředitel pro Německo ve firmě Fujitsu Technology Solutions.

Od mobilní poradenské služby k mobilním pokladnám

V praxi momentálně o nepatrný krůček vítězí malé obchodní firmy bez poboček a různí poskytovatelé služeb, jako kadeřnická a kosmetická studia. Takovým podnikům většinou postačí silně zeštíhlené pokladní aplikace.

Velcí obchodníci, hlavně ti s mezinárodní působností, však mají jiné nároky. Jejich mobilní aplikace by pokud možno měly obsahovat veškeré funkce nainstalované i na stacionárních pokladních terminálech – včetně napojení na systémy CRM. Pobočkám jde o dokonalou integraci mobilních aplikací do jejich stávajícího systému.

Tablet pak má vlastní pokladní software, integrovaný skener čárových kódů a napojenou čtečku karet s elektronickým podpisem tužkou. Díky tomu se dají bezhotovostní platby vyřizovat třeba přímo u regálu.

Pokud není nutné deaktivovat bezpečnostní etikety, pak se návazný proces odepsání a vydání zboží (checkout) omezí pouze na zabalení výrobku a vytištění pokladního dokladu. To v případě, že mobilní přístroj nemá integrovanou tiskárnu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 4Q 2017…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *