Nákupy módy na internetu: ostřejší konkurence, vyšší kvalita

Obliba nakupování online stále roste. Podle Asociace pro elektronickou komerci  utratili Češi v loňském roce na tuzemských e-shopech 98 miliard korun, což je o 21 % více než v roce 2015.

Provozovatelé e-shopů se snaží efektivně hospodařit a investovat do marketingu. Důvěru zákazníků pomáhá budovat zejména kvalitní zákaznický servis, který zahrnuje profesionálně zpracované webové stránky, funkční po technické a informačně plnohodnotné po obsahové stránce, vstřícnou komunikaci a flexibilní možnosti platby za zboží a rychlost i komfort jeho dodání.

Několika významných hráčů na tuzemském trhu jsme se zeptali na jejich zkušenosti, hlavní trendy v oboru, změny zákaznických preferencí a zvyklostí, a také na to, co je dnes nejdůležitějším kritériem, aby se e-shop s módou úspěšně etabloval a udržel na trhu?

ZOOT- vítěz loňského ročníku APEK E-commerce Awards

Zoot, tak jak ho známe dnes, funguje od května 2012. Tomu předcházely dva neúspěšné modely, fungující na jiném principu, i když pod stejným názvem. Prvním byl jakýsi „facebook“ pro značky – lidem byly doporučovány konkrétní produkty ze zahraničí na základě udaných preferencí. Poté byl ze Zootu nákupní klub, ale vzhledem k absenci skladu docházelo k určité chybovosti, nebylo možné uspokojit každého zákazníka. Až poté přišel současný hybridní model, který je založen na propojení online a offline světa.

Nakupují hlavně ženy

„V Česku jsou z 80 % našimi zákaznicemi ženy. Nejsilnější skupinou žen, je věková kategorie 30+, většinou ženy na mateřské dovolené, či pracující s dětmi. Díky širokému portfoliu značek ale zasahujeme i mladší zákazníky kolem 20 až 25 let,“ prozradila PR manažerka obchodů Zoot.cz Andrea Burgerová.

Objednejte, kolik chcete

Zoot nabízí možnost objednat si neomezený počet kousků a vyzkoušet si zboží ještě před zaplacením. Doprava je zdarma na výdejní místa, i pokud se zboží doručuje domů.

Třetím obrovským benefitem je možnost vrácení do 90 dnů.

A nejen to. Společnost Zoot.cz se loni stala vítězem třetího ročníku APEK E-commerce Awards, ocenění pro nejvíce inovativní a originální internetový obchod v uplynulém období.

Answear – světové značky jako na dlani

Internetový obchod Answear.com byl založen v prosinci 2010, na plné obrátky svoji činnost zahájil v únoru 2011. Po třech letech úspěchu na polském trhu (měřeno rostoucím počtem spokojených zákazníků a oceněními v oboru), pak v březnu 2014 zahájil svoji činnost v České republice a v listopadu 2014 na Slovensku.

„Platforma obchodu spojuje módu a módní doplňky z celého světa na jednom místě. Z pohodlí domova tak nakoupíte

dámské, pánské i dětské oblečení, boty a doplňky více než 400 světoznámých a prémiových značek – nehledě na styl, příležitost nebo roční období,“ uvádí manažerka komunikace Answear.com Nicole Groesslová.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *