Zaměřeno na: design aneb Brand se propojuje s designem interiéru

Zákazník je stále náročnější, konkurence čím dál tím ostřejší. Místo na zdánlivě saturovaném trhu s módou si razantně dělají internetoví obchodníci. Jak se brání tradiční kamenný obchod? Kromě jiného sázkou na design a emoce.

Důležitý podnět k dalšímu urychlování zážitkové a emocionální inscenace zboží a designu prodejny, zvyšování kvality pobytu v ní a dobu setrvání zákazníků i digitální služby pro zákazníky, představuje tlak na stacionární obchody ze strany rychle rostoucího internetového obchodu.

Ocenění za prodejní koncept a design

Letošními vítězi soutěže EuroShop Retail Design se staly prodejní koncepty a design obchodního domu Primark v Madridě, cyklistického centra Rose Biketown v Bocholtu a luxusního obchodního domu Saks Fifth Avenue v kanadském Torontu.

Ceny uděluje každoročně německý institut EHI společněms Messe Düsseldorf v rámci veletrhu EuroShop. Tři vítězové se prosadili mezi 80 účastníky soutěže z 27 zemí. Oslovením cílových skupin, čistým poselstvím týkajícím se sortimentu, konzistentním prodejním konceptem a zdařilou kombinací architektury, materiálů, osvětlení, barev a vizuálního prodeje, splnili výběrová kritéria mezinárodní odborné poroty.

Koncept nové vlajkové prodejny módního obchodního domu Primark v Madridu okouzlí svým digitálním charakterem, který má být přímou odpovědí na elektrizující atmosféru madridské Gran Viá. Na největší nákupní třídě v Madridu, se na pěti poschodích s celkovou plochou 12 356 m2 rozkládá obchodní dům s trendovým designem.

Atrium uprostřed historické stavby obklopuje jedenáct transparentních, navzájem souvisejících LED-obrazovek, které na míru střiženým vizuálním obsahem kombinovaným se speciálními zvukovými efekty reagují na architekturu prodejny, čímž vytvářejí mimořádný 3D zážitek pro zákazníky.

Pozornost přitahují i expresivní typografie, ilustrace, sochy a instalace lokálních umělců, ale i tradiční materiály a barevné ztvárnění sladěné s jednotlivými odděleními.

V první vlajkové prodejně luxusního řetězce obchodních domů Saks Fifth Avenue v Torontu zajišťují impozantní celkový dojem exkluzivní umělecké objekty v kombinaci s přírodními materiály. Umělecké instalace a ručně zpracované materiály a povrchy jsou inspirovány přírodou v okolí Toronta. Střídání teplých a studených, matných a leštěných materiálů dodává každému oddělení individuální vzhled ladící s příslušným sortimentem.

Prodejní design ve třetím poschodí obchodního domu např. připomíná stylizovanými stromy z kovu a zvlněnými skleněnými střepy ve tvaru rampouchů místní zalesněnou krajinu.

Nabídku doplňuje řada služeb a osobní poradenská služba při nákupu. To vše zaručuje zákazníkům další luxus a komfort.

Největší Zara na světě ve znamení bílé a světle šedé

Skupina Inditex otevřela v dubnu v centru Madridu největší prodejnu Zara na světě. V bankovní čtvrti Paseo de la Castellana čeká na zákazníky na 6 000 m2 módy a módních doplňků. Interiér prodejny vytvořilo architektonické studio Elsa Urquijo z Coruni, které již pro tento řetězec navrhlo řadu interiérů.

Na čtyřech nákupních podlažích dominuje bílá a světle šedá barva, která otevřené plochy ještě opticky zvětšuje. V pokladních zónách byla využita ocel a umělá pryskyřice. Na schodištích a sloupech jsou glazované plochy, které zdobí i vnější fasádu.

Prodejna se chlubí svou nízkou energetickou náročností, která má být o 20 % nižší než u starších filiálek. Na všech čtyřech podlažích je instalováno minimalistické LED osvětlení a XXL obrazovky, na kterých jsou promítány kampaně Zary.

Kromě rekordní madridské prodejny Inditex rekonstruuje a staví své vlajkové prodejny také v dalších zemích. V Paříži na Opéra Garnier má prodejna Zara po přestavbě 4 000 m2. Další vlajkové prodejny plánuje společnost otevřít v Nagoji v Japonsku, Dauhá v Kataru a indické Bombaji.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *