Fashion Management

Nový předmět Katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací.

Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze se stále více snaží koncipovat svou výuku tak, aby šla ruku v ruce s praxí. Proto přibývají nové předměty a ty stávající se aktualizují. V letním semestru 2017 se začal nově vyučovat předmět E-Commerce a Fashion Management.

Proč E- Commerce je vzhledem k současnému vývoji retailu zřejmé. Ale proč Fashion Management? Nutno přiznat, že nápad nevzešel z mé hlavy, ale na základě debat s paní Annou Motlíkovou, ředitelkou firmy Steilmann, která poukazovala na nepřipravenost našich absolventů na práci speciálně v této branži.

Něco jiného je učit retail na obecné úrovni, která je pochopitelně jako vstupní informace nutná, a něco jiného je praktická aplikace na konkrétní odvětví. Mým cílem bylo seznámit posluchače se specifiky odvětví fashion. Dlouho jsem přemýšlela o tom, jak celý předmět uchopit, aby byl pro studenty atraktivní, protože chápu, že ne všichni posluchači jsou vyznavači módy a na první přednášku šli s jistým despektem a s obavou, že jim budu přednášet o kabelkách (tento předmět je povinným předmětem v rámci vedlejší specializace Retail Business). Naštěstí brzy změnili názor. Snažila jsem se jim ukázat, jaké místo má odvětví fashion v rámci celosvětové ekonomiky a zároveň jaká negativa jsou s tím spojená.

Musím říct, že dnešní mladá generace je velmi citlivá na otázky udržitelné spotřeby a ekologie, což s výrobou oděvů úzce souvisí. Posluchači sami začali zjišťovat, kde, které firmy vyrábí své zboží a za jakých podmínek. Cenné informace jsem získala z přednášek na Institutu módní tvorby, s kterým bych i nadále ráda spolupracovala. Hovořila jsem i s některými odborníky z českého textilního průmyslu a oceňuji jejich snahu pozvednout toto odvětví na pozici, která mu po zásluze patří a v minulosti patřila.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *