Fashion v OC

Móda jako kategorie je dominantní a v rámci nákupních center také nejvíc zastoupena.

Z hlediska výběru je pro zákazníka kategorie móda jednou z nejdůležitějších a tvoří základ atraktivní nabídky obchodního centra. Aktuální informace přináší společnost CBRE.

Nové značky

Česká republika tradičně přivítá každý rok na 20 nových značek. Pro nově vstupující značky na trh jsou atraktivní největší nákupní centra, zejména v Praze.

Optikou zákazníka v regionech mohou být neokoukané značky i ty, které otevřou svůj první obchod pravě v daném regionu. Nutně se tedy pokaždé nemusí jednat o nově vstupující značku na celý trh.

Marketing

Marketing nákupních center pracuje s marketingovými průzkumy spokojenosti zákazníků a dle toho se uzpůsobuje celý marketing i pronájem centra. „Jde o to, aby byl marketing dobře cílený na koncového zákazníka daného nákupního centra. Někde velmi dobře fungují billboardy a jinde zase sociální média. Jde tedy o to zvolit ten správný marketingový mix pro zákazníky i vůči konkurenci v daném místě,“ vysvětluje Veronika Tebichová, Headof Shopping Center Leasing společnosti CBRE.

Obchodní plochy

Trendem u prodejních ploch s módou je, že velcí klíčoví nájemci mají tendenci se svoji zvětšující se nabídkou zvětšovat i své plochy. Toto se děje spíše na úkor menších nekonkurenceschopných konceptů. Na to, zda se prodejní plochy v centrech zvětšují, či nikoliv, a jaké jsou požadavky nájemců na prodejní plochu, odpovídá Klára Bejblová z CBRE.

„Průměrná velikost jednotky prodejen s módou zůstala v meziročním srovnání stabilní, zaznamenali jsme nepatrný růst o 0,7 %. Prodejny s obuví vykazovaly růst 2 %. Podobný růst byl také u gastronomie, a to 2,8 %. Naopak nejvýraznější pokles průměrné velikosti jednotky jsme zaznamenali u elektroniky (-3 %) a sportovního vybavení (-4,2 %). Pro módu je ještě více než pro jiný segment důležitá velikost výloh a zároveň umístění v rámci nákupního centra. Tedy viditelnost a lokalita. Zároveň módní nájemci jsou spolu rádi v přímém sousedství a dosahují tak větší synergie.“

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *