I figuríny podléhají módním trendům

Éra „vajíček“ bez rysů je za námi.

Vizuální marketing je pro kamenné obchody vzhledem ke konkurenci e-shopů stále důležitější. Pozornost zákazníka upoutají i vhodně zvolené figuríny. V centru zájmu jsou realistické figuríny, rozhodujícím faktorem je emocionalita, individualita, ale také udržitelnost.

Vzhledem ke konkurenci internetových obchodů je pro kamenné maloobchody vizuální marketing a z něj plynoucí emocionální, individuální prezentace stále významnější.

Realistické figuríny vytvářejí atmosféru

Designér Domagoj Mrsic z Düsseldorfu, který se orientuje na vizuální marketing, je kdysi při své prezentaci představil jako superhrdiny: Supermana, Wonder Woman, Batmana a Catwoman, Spidermana a Spiderwoman. Když jsou figuríny dobře provedené, stávají se do určité míry skutečnými hrdiny. Svým vzhledem, držením těla, gestikulací a mimikou dokážou vdechnout život do výkladních skříní a interiérových dekorací, působit jako stimulant podporující prodej nebo alespoň probouzet sympatie, zájem a zvědavost.

Pokud nejsou figuríny bez hlav nebo abstraktní, dodávají obchodním domům a značkám profil a tvář. Díky své pohyblivosti mohou zaujmout pozice, které osloví požadovanou cílovou skupinu, a odpovídají typu modelů a cenové skupině. Navíc mohou divákům / zákazníkům vyprávět příběh – hlavně pokud se vyskytují ve skupině.

Nelze opomenout sérii figurín „Ugly´s“ nizozemského výrobce Hanse Boodta, která humorně napodobuje muže ze skutečného života, místo aby zobrazovala „chlapce“ s dokonale vypracovanými pekáči buchet namísto břicha. Jsou mezi nimi jak dlouhý hubeňour, tak i podsaditý prcek, všichni oblečení do antierotického spodního prádla.

„Nová generace figurín bude více vypovídat o značce. Bude zprostředkovávat zásadní hodnoty značky a odlišovat ji od konkurence,“ tvrdí Jean-Marc Mesguich, výkonný ředitel firmy Window France se sídlem v Carros.

Nabídková paleta v odvětví figurín je široká: vedle dvojnic topmodelek zahrnuje i krásky s většími konfekčními velikostmi, Evropanky, Afričanky a Asiatky, již zmíněné superhrdiny i rozesmáté normální lidi. Líbající se páry, ale i bojovníky sumo. Dokonce i psy nebo kočky. Ale i „chameleony“, protože u některých figurín se ukáže, že jsou mistry proměn. „Cameleon“ je patentovaná koncepce firmy Window France: na výběr jsou stovky očí a rtů, dají se jim nalepovat řasy, nasazovat a sundávat paruky, měnit make-up nebo díky magnetům celý obličej.

Neustále novým obměnám designu prodejen už nestojí v cestě vůbec nic. I díky obrovskému výběru barev a materiálů, které trh nabízí: k dispozici jsou povrchy ze sametu a pryže stejně jako metalické laky nebo betonový či měděný vzhled.

V minulých letech byla poptávka hlavně po abstraktních figurínách. „Dají se využívat mnohostranně, snadno se s nimi manipuluje, protože nevyžadují paruky, ani makeup,“ uvádí důvody Andreas Gesswein, výkonný ředitel firmy Genesis Display z rakouského Auetalu, a dodává „Jenže se také dají snadno kopírovat, a tak jsou k vidění ve všech cenových segmentech.“ V praxi se zjevně víc uplatňuje efektivita než emoce „Jenže když se prodejna neodliší svým designem, není přitažlivá pro zákazníky a nepřiměje je, aby do ní vstoupili,“ zdůrazňuje Jean-Marc Mesguich (Window France).

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *