Osvětlení jako nástroj konkurence

„Je halenka tmavě modrá, nebo černá, jak bude vypadat na denním světle?“ častá otázka zákaznic, kterou může vyřešit moderní osvětlení prodejny.

Světelná branže ukazuje, jakou roli ve vzájemném konkurenčním boji kamenných obchodů i v konkurenci s online prodejem, světelná technika hraje. Technologií LED se často propagovaná revoluce v osvětlení prodejen stala realitou. V obchodním světě s narůstajícím podílem digitálních sítí ji zažíváme v realitě stále častěji.

Dynamické světlo jako designový prvek

Intenzita světla se mění spolu s jeho barvami v průběhu dne – na prodejní ploše můžeme vytvářet požadované světelné nálady a zvyšovat kvalitu pobytu pro zákazníky i zaměstnance – to vše pomocí jednoduchého ovládání gesty, uživatelsky příjemnou aplikací nebo profesionálním systémem řízení světla.

Dynamické světlo se stává atraktivním designovým prvkem, který se může rozhodujícím způsobem podílet na emocionální značkové inscenaci firmy. Pomocí aplikace pro řízení světla mohou být sezónní prodejní plochy dynamicky osvětlovány a tím zdůrazňovány.

Změna intenzity světla aktivuje zákazníky, oživuje inscenaci prodejny a svádí pozornost zákazníků na vybrané sortimenty zboží. Je to umožněno digitálním řízením a síťovým propojením světel, které mohou zajistit zcela novou flexibilitu a dynamiku v dramaturgii osvětlení. Elektronické systémy řízení spojují celou řadu různých přirozených a umělých zdrojů světla a světelných scénářů do jednotného světelného konceptu, který se flexibilně přizpůsobuje různým procesům a sezónním změnám kolekcí. Zároveň se zvyšuje vliv digitálních signálů a spřažení dalších světelných zdrojů, jako např. osvětlení regálů, pultů a panelů se světelnou inscenací prodejny. Takové řízení osvětlení zároveň podporuje cíl maloobchodu: vytvořit nový nákupní svět za co nejpříznivějších nákladů a s minimální spotřebou energie.

Přechodem na technologii LED získává design osvětlení také enormní sílu výrazu. Designéři a výrobci osvětlení mají svobodu k tomu, aby mohli poskytnout světlu požadovaný tvar nebo naopak k integraci světla do požadovaného tvaru.

Nové typy osvětlení zajišťují v designu prodejny řadu dalších funkcí, např. jako prostorové objekty, designové objekty a součást korporátní architektury. Ve tvarovém výrazu osvětlení se přitom projevují prvky paralelního vývoje: na jedné straně pokračuje miniaturizace světelných zdrojů. Architekti využívají minimalistická světla, která se neprojevují jako osvětlovací těleso, nýbrž jako samotné světlo a např. osvětlují architekturu prostoru s lineárními tělesy.

Na druhé straně architekti interiérů a designéři prodejen volí větší, nákladné světelné designy, které (zavěšené jako samostatné prvky nebo skupiny) podtrhují požadovaný stylový koncept a světelné prostředí pro zvýšení pozornosti a prohlubují tak emocionální účinek.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v aktuálním Fashion Retail 3Q 2017…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *