Změna jako koncept

Nejnovější trendy v designu obchodů.

Zákazníci milují změnu. Proto jsou nejvýraznějšími rysy mezinárodního designu obchodů kombinace nejrůznějších stylů, promyšlený visual merchandising a integrace digitálních služeb do prodejních obchodních systémů.

Do letošní soutěže o nejlepší prodejní koncept na celém světě EuroShop RetailDesign Award dorazilo 80 návrhů z 27 zemí. Z přihlášených konceptů charakterizovala Claudia Horbertová, odbornice z německého výzkumného a vzdělávacího institutu EHI na design obchodů, nejdůležitější trendy v mezinárodním designu retailových prodejen.

Kombinace stylů

Současnou koncepci prodejen charakterizuje kombinace nejrůznějších stylů, barev a materiálů. I když dřevo i nadále zůstává jedním z nejoblíbenějších materiálů, často se zpracovává společně s pálenými cihlami, dlaždicemi nebo betonem.

Využívají se i stavební lešení, například u řešení shop-in-shop nebo instore pop-up. Tyto kontrasty by měly vytvářet napětí a udržovat zvýšenou pozornost zákazníků.

Visual merchandising

Kreativní a mimořádný vizuální prodej může zajistit velkou pozornost. Teatrální inscenace zboží navíc umožňují řadu individuálních akcentů v rámci standardizovaných prodejních konceptů. Obchodníci tak mohou s relativně nízkými náklady prezentovat své zboží způsobem, který by klidně obstál i na divadelním jevišti.

Digitální prodejní obchodní systémy

Dotykové obrazovky na různých místech prodejny pomáhají zákazníkům ověřit si prostřednictvím internetu, zda je zboží na skladě, nebo ihned provést objednávku, pokud výrobek není v současné době na prodejní ploše k dispozici.

On-line nabídky jsou střižené na míru a interaktivní konfigurace umožňují individuální úpravu designu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *