Ikea již počtvrté absolutním vítězem

Výsledky soutěže Mastercard Obchodník roku 2016

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2016 se počtvrté v řadě stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2016 a získala také titul Moneta Money Bank Obchodník nejvíce doporučovaný zákazníky.

Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Kaufland, Teta drogerie, Deichmann-Obuv, Sportisimo, Alza.cz, OBI, Lidl a Tank ONO.

Vítěze v kategorii Mastercard Obchodník roku 2016 – Moneta Money Bank Cena veřejnosti vybrali zákazníci hlasováním na internetu a přes SMS. Nejvíc hlasů získal Lidl. Do hlasování se letos zapojilo celkem 114 072 osob. Vítězové jednotlivých kategorií soutěže byli určeni podle výsledků rozsáhlého reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky.

Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny („top of mind“), počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ní a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem čtrnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2016 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích třech ročnících soutěže. Lidé nejvíce oceňovali hlavně skladbu sortimentu společnosti, prodejna vykazuje i vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

„Žebříček vítězných firem odráží zkušenosti zákazníků s prodejci v jednotlivých kategoriích obchodu, jejich spokojenost s nabídkou a službami či naplnění jejich očekávání spojených s nákupem. Každým rokem se snažíme kategorie ocenění Obchodník roku rozvíjet, a proto jsme se v letošním roce rozhodli poprvé ocenit také čerpací stanice,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Osm oborových kategorií

  1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2016 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos díky vysoké loajalitě svých zákazníků získal Kaufland Česká republika. Druhé místo připadlo Lidlu a na třetím místě je Globus.
  2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2016 se stala společnost Teta drogerie, která tak obhájila loňské vítězství. Na druhém místě je dm drogerie markt a třetím umístěným se stal Rossmann.
  3. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s oděvy a obuví 2016 (obuv, oblečení, doplňky) získala především díky vysoké loajalitě zákazníků společnost Deichmann-Obuv, a zvítězila tak již potřetí v řadě. Na druhém místě se umístilo F&F, na třetím místě C&A.
  4. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2016 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stejně jako v předchozích dvou letech stalo Sportisimo. To boduje zejména vysokou důvěrou a loajalitou zákazníků. Na druhém místě se umístil Decathlon, na třetím místě Nike.
  5. Vítězem v kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2016 (potřeby pro dům, zahradu a chovatele) se stalo OBI, druhý je Hornbach a na třetím místě Eva.cz.

OBI získalo toto ocenění zatím v každém ročníku soutěže, na svém kontě tak má celkem čtrnáct titulů. To je jednoznačným důkazem oblíbenosti, spokojenosti a loajality jeho zákazníků.

  1. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2016 zvítězila IKEA Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím místě je Kika.
  2. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2016 získala Alza.cz. Na druhém místě se umístilo CZC.cz, na třetím místě Datart.
  3. Vítězem nové letošní kategorie Mastercard Čerpací stanice 2016 se stal řetězec Tank ONO především díky vysoké loajalitě a důvěře zákazníků, na druhém místě se umístily stanice Shell a na třetím Benzina.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v čísle Retail News 01-02.2017…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *